افزایش آلودگی هوای چهار کلانشهر/رگبار و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه امروز _۱۵ آذرماه_ در برخی نقاط کشور رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز _۱۵ آذرماه_ با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در ارتفاعات بارش برف و بعد از ظهر در شرق و شمال شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد. سه‌شنبه _۱۶ آذرماه_ جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور حاکم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بعدازظهر چهارشنبه _۱۷ آذرماه_ در آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: پنجشنبه _۱۸ آذرماه_ علاوه بر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی در کرمانشاه، همدان، زنجان و اردبیل نیز رگبار باران گاهی وزش با شدید و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: جمعه _۱۹ آذرماه_ در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و در مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان وزش باد پدیده غالب خواهد بود.

به گفته وی از بعدازظهر سه‌شنبه _۱۶ آذرماه_ تا پنجشنبه _۱۸ آذرماه_ افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل تهران، کرج، اصفهان و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا _۱۶ آذرماه_ صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه _۱۷ آذرماه_ صاف و غبارآلود با حداقل دمای شش و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: در امروز و فردا _۱۵و ۱۶ آذرماه_ بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و تبریز و همدان با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 540190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.