همه چیز تقصیر داوری است؟

شکست تلخ و سنگین سپاهان و ذوب‌آهن در هفته هشتم لیگ‌برتر، در سایه اشتباهات داوری رخ داد تا شاید ضعف‌های زیادی از هر دو تیم توجیه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیاید یک بار هم که شده اشتباهات را بین همه مقصران و نه فقط غیر خودی‌ها، هجی کنیم. بپذیریم در هفته‌ای که چهارده تیم مجموعاً هشت گل دریافت کرده‌اند، سپاهان و ذوب‌آهن هفت گل خورده‌اند! آماری که برای غیر فوتبال‌خیزترین استان‌ها هم خجالت‌آور است؛ چه برسد به اصفهان که ادعای پایتختیِ فوتبال را دارد.

قطعاً اشتباهات داوری این دو بازی زیاد بوده و تاثیرش را هم بی‌شک گذاشته است. اصلاً بگذارید خیالتان را خیلی خودمانی راحت کنیم؛ لعنت به منکرش! اما بالاغیرتا این نتایج را فقط داوران رقم زده‌اند؟ چهار گل را اکرمی وارد دروازه کنت کرد یا سوت‌های کوپال نگذاشت ذوب‌آهن ۹۰ دقیقه در خانه یک موقعیت درست و حسابی بسازد؟

اینکه دفاع سپاهان روی ضد حملات کند است و جا می‌ماند، چه ربطی به داور دارد؟ به گفته مرزبان مربی تیم فوتبال سپاهان نگرفتن دو پنالتی دردناک است اما باور کنید گل نکردنش، به مراتب دردناک‌تر است. کی قرار است اپیدمی پنالتی گل نکردن‌ها در سپاهان تمام شود؟ حتماً علتی دارد. تازه بگذریم که داورها معمولاً برای گرفتن پنالتی دوم به سود تیمی اکراه دارند.

راستی آقای تارتار بین اینکه دارید "آقا کوپال" را به خدا می‌سپارید، جای خالی قاسم را حس نمی‌کنید؟ اصلاً قاسم هم نه، یکی که بتواند وسط زمین را مال خود کند و خلاقیتش، موتور محرکه تیم شود.

از همه این‌ها بدتر که نه بازیکنی را شرمسار دیدیم و به جز یک مورد، حتی عذرخواهی هم از آن‌ها نشنیدیم! باز هم به ذوب‌آهن که جریمه‌ای در نظر گرفت و نفس محرم گرم که ساده و بی‌آلایش گفت "خوردن چهار گل توجیهی ندارد و شرمنده هوادارانیم". بقیه اما یا بی‌خیال شده‌اند و یا با سینه سپر، صدایشان را تازه بلندتر کرده‌اند تا باخت را به هر امام‌زاده‌ای گره بزنند جز خودشان!

راستش چراغ به دست میان سپاهانی‌ها و ذوب‌آهنی‌ها به دنبال نسل محرم‌هایی می‌گردیم که شکست سرشان را پایین بیاورد چرا که روز برد، در این شهر به اندازه کافی مدیر ژست‌بگیر و کت و شلواری داریم. در حقیقت نه اعتراض به اشتباهات داوری کار غلطی است و نه گرفتن حق، ولی آنچه نگران‌کننده است، پوشاندن اشکالات پشت نقاب داوری است. بدمان بیاید یا نه، هفته تلخی برای تیم‌های اصفهان رقم خورده و حالا انتخاب با ما است که همه چیز را بر سر داور بیاندازیم یا برای هفته‌های آینده درس بگیریم تا در پایان فصل حسرت امتیازات از دست رفته را هواداران دو تیم نخورند.

کد خبر 540037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.