اجرای ۸ عنوان برنامه ویژه توان‌یابان در مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در هفته گرامیداشت معلولان، هشت عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در مراکز نگهداری از این شهروندان اجرا می ‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، عقیل قدرتی ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در هفته پیش رو هشت عنوان برنامه شامل تقدیر از اشخاص برجسته، رونمایی از کتب بریل، راه‌اندازی نمایشگاه و رونمایی از نقاشی دیواری محقق خواهد شد.

وی افزود: بازپیرایی و فضاسازی محیط داخلی تعدادی از مراکز نگهداری از معلولان و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و فراغتی در این مراکز از جمله اقدامات معاونت اجتماعی و مشارکت‌ها به این مناسبت خواهد بود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به لزوم تقدیر از فعالان و مربیان دارای نیازهای ویژه، تاکید کرد: تجلیل از معلمینی که علی‌رغم وجود معلولیت، موفقیت‌های علمی، آموزشی و توانبخشی کسب کرده‌اند با مشارکت اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی صورت می‌گیرد.

قدرتی با اشاره به رونمایی قرآن کریم با خط بریل، عنوان کرد: ۱۰۰ دوره قرآن کریم به خط بریل به صورت جز به جز و مجزا جهت سهولت حمل چاپ شده، همچنین ۱۰۰ جلد کتاب با عنوان «نشانی بهشت» و ۱۰۰ جلد دیوان حافظ ویژه جامعه نابینایان ثامن الائمه چاپ و اهدا شده است.

وی ضمن اشاره به بازدید مسئولان شهری از چند مرکز نگهداری و فعالیت معلولان در این هفته، گفت: به صورت متوالی چندین بازدید از این مراکز خواهیم داشت که اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان مدیریت شهری حضور خواهند داشت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: رونمایی از نقاشی دیواری در چند مجموعه نگهداری از معلولان، تولید و محتوای متناسب با روز جهانی افراد دارای معلولیت، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی با حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از میدان شریعتی تا بوستان کوهسنگی با مشارکت اداره آموزش و پرورش استثنایی و برپایی نمایشگاه دست سازه‌های این دانش آموزان، از دیگر اقدامات این هفته است.

کد خبر 540015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.