نامگذاری پنج معبر و یک میدان مشهد به نام شهدا

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دانشجو باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشد و اعضای شورای شهر نیز از این روحیه جوانی و مطالبه‌گری استقبال می‌کنند زیرا می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، گفت: در مصوبه‌ای اقدام به نام‌گذاری خیابانی به نام شهدای سلامت کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن موحدیان امروز _یکشنبه ۱۴ آذرماه_ در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هفته گرامیداشت معلولان و برگزاری نشست و دیدارهای متعدد اعضای شورا با تشکل‌های مردمی و فعالان در این حوزه، اظهار کرد: جامعه معلولان نیازمند توجه بوده و حق آنها این است که به راحتی بتوانند در سطح شهر تردد و از امکانات و فضاهای شهری بهره ببرند.

وی افزود: در زمینه نصب وسایل تفریحی و ورزشی برای این قشر از جامعه گام‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم هرروز شاهد تقویت این اقدامات باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه معلولان و توان‌یابان ۱۵ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: متأسفانه این قشر از شهروندان اکثراً در منازل هستند و با شرایط نامناسبی زندگی را می‌گذرانند و از سوی دیگر خانواده آنها نیز در رنج هستند.

وی ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، تصریح کرد: این روز به بهانه اقدام و واکنش با بصیرت دانشجویان به دیدار رسمی معاون رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ما ثبت شد؛ روزی که سه نفر به شهادت رسیدند؛ البته اکثر سرداران ما دانشجو بودند و در هشت سال دفاع مقدس نیز اقدامات بزرگی برای این مرز و بوم رقم زدند.

موحدیان با تاکید بر اینکه دانشجو باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشد، گفت: به عنوان شورای شهر، از این روحیه جوانی و مطالبه‌گری استقبال می‌کنیم چراکه بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: مشارکت و نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه مدیریت شهری بسیار می‌تواند کارساز باشد؛ این افراد در دوران تحریم‌های ظالمانه، اقدامات بزرگی انجام دادند که بابت این تلاش‌ها، تشکر صمیمانه می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: امیدواریم با بهبود شرایط، هرچه سریع‌تر شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها و حرکت‌های سیاسی و انقلابی دانشجویان باشیم.

وی با گرامیداشت روز حسابدار، گفت: حسابداران کار بزرگی انجام می‌دهند، اما اقدامات آنها کمتر جلوه می‌کند؛ اگر حسابداری در مجموعه‌ای نباشد، هیچ‌گونه اقدام مؤثری نمی‌توان انجام داد چراکه سر و سامان دادن به مباحث مالی به عهده حسابدار بوده و به پیش برد اقدامات می‌پردازند.

موحدیان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب و روز پرستار، گفت: در دو سال اخیر شاهد زحمات ایثارگرانه پرستاران در عرصه مقابله با ویروس کرونا بودیم و شهدای سلامت کارهای بزرگی انجام دادند؛ البته شورای شهر هم در مصوبه‌ای، نسبت به نامگذاری خیابانی به نام شهدای سلامت اقدام کرد که امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری به این جامعه ارائه دهیم چراکه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

وی با بیان اینکه بهترین قدردانی از زحمات و تلاش‌های پرستاران، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا قدمی در جهت کاهش مشقت و سختی این افراد برداریم، اظهار کرد: روز پرستار را باید به همسران جانبازان سرافراز کشورمان تبریک بگوییم، شیر زنانی که کار بسیار سختی دارند و صبر و بردباری آنها کمتر از جانبازی نیست.

به گزارش ایمنا، در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تصویب طرح مشارکت و سرمایه گذاری با بهره‌گیری از روش‌های نوین در حوزه اقتصادی و مشارکت و طرح سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در سرمایه گذاری‌های نوین و ایجاد درآمد پایدار شهرداری مشهد مکلف می‌شود، به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در مشهد، حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به ارائه لایحه بهره‌مندی از روش‌های نوین سرمایه گذاری و بسته‌های تشویقی با اولویت و مشارکت شرکت‌های بومی دانش بنیان، کارآفرین، شتاب دهنده‌ها، تشکل‌های کارآفرینی و همچنین مجموعه‌های مستقر در کارخانه نوآوری، به شورای اسلامی شهر اقدام کند.

همچنین در این طرح شهرداری مشهد موظف است چارچوب شناسایی و ورود اشخاص حقوقی ذیصلاح را تحت عنوان " تسهیلگر مشارکت " به چرخه شناسایی و پیدایش فرصت‌های سرمایه گذاری تا عقد قرارداد با "سرمایه گذار یا شریک" تنظیم و تدوین کند؛ همچنین به منظور تعیین روش‌های سرمایه گذاری نوین و انطباق با پیشنهادهای مطرح شده، کمیته فنی آن را مرکب از مدیران شهری و صاحب نظران این حوزه تشکیل دهد.

سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار و حاشیه مشهد در اولویت رتبه بندی

در ادامه این جلسه با تصویب طرح مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک مقیاس، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به ارائه لایحه شیوه نامه مشارکت، فرآوری و مولد سازی زمین‌های کوچک مقیاس با لحاظ رویکردهای مرتبط با لایحه، ظرف مدت حداکثر دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام کند.

همچنین مطابق با تبصره یک، زمین‌های دارای حداقل نصاب تفکیک تا یک‌هزار متر مربع در رویکرد فرآوری و مشارکت زمین کوچک مقیاس است، در این طرح باید توکنی کردن دارایی‌ها با استفاده از تأمین مالی جمعی به عنوان اولویت تأمین مالی در رویکرد فرآوری و مشارکت باید مدنظر قرار گیرد؛ همچنین در صورتی که شهرداری مشهد طبق رویکرد فرآوری و مشارکت نسبت به انعقاد قرارداد با پیمانکار اقدام کند.

در ادامه با تصویب طرح یکپارچه سازی نرم افزارها

شهرداری مشهد باید در راستای یکپارچه سازی سیستم‌های نرم‌افزاری، ارتقا پدافند غیر عامل و کسب درآمد پایدار در این حوزه، نسبت به ارائه لایحه حداکثر ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن مصوبه با رویکردهای زیر، اقدام کند:

۱. تعیین ابر گروه‌های ارتباطی- خدماتی به جهت دسته‌بندی نرم‌افزارهای موجود در هر حوزه
۲. باز طراحی و یکپارچه‌سازیUI ، UX و دیتابیس نرم‌افزارها در راستای امکان تبادل اطلاعات درون هر ابر گروه
۳. پیش‌بینی شیوه ارتباطی در راستای برقراری ارتباط بین ابر گروه‌ها

همچنین مطابق با تبصره یک این مصوبه بودجه مورد نیاز این طرح از محل تشکیل کنسرسیوم با بخش خصوصی در راستای مدیریت هزینه و کسب درآمد پایدار از طریق بازاریابی و فروش نرم‌افزارهای جامع شهری بازنویسی شده، تأمین می‌شود.

در ادامه پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر پنج معبر فرعی و یک میدان به نام شهدا مزین شد:

- منطقه دو معبر فرعی شهید احمد یزدی
- منطقه هشت امتداد خیابان جهاد معبر فرعی بانو سیده فاطمه خاموشی طاهایی
- نامگذاری معبر فرعی امام خمینی به نام پست
- منطقه ۹ معبر فرعی شهدای یگان ویژه
- منطقه ۹ معبر شهید امیر سرتیپ منوچهر کهتری
- منطقه دو میدان شهید مدافع حرم حسین محرابی واقع در بلوار کشاورز

کد خبر 539973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.