شبکه شاد هک شد؟

رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در فضای مجازی حمله‌های سایبری همیشه وجود دارد، اما در پلتفرم شاد تا امروز مورد خاصی نبوده و تدریس فرهنگیان در مدارس ابتدایی امروز هم در این شبکه مثل قبل ادامه داشته است.

‌حمیدرضا خردمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اخبار منتشر رسانه‌ها در مورد هک شدن سامانه شاد، اظهار کرد: در استان اصفهان گزارشی از سوی معلمان و فرهنگیان در این مورد نداشتیم و با پیگیری‌هایی که از وزارت آموزش و پرورش هم داشتیم، در حال حاضر مطابق آخرین گزارش‌ها موردی نبوده است.

وی افزود: در فضای مجازی حمله‌های سایبری همیشه وجود دارد، اما در پلتفرم شاد تا امروز مورد خاصی نبوده و تدریس فرهنگیان در مدراس ابتدایی امروز هم در شبکه شاد مانند قبل ادامه داشته است.

کانال‌های غیراخلاقی سال گذشته پاک شدند

رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: سال گذشته همزمان با راه‌اندازی شبکه شاد، کانال‌های غیراخلاقی هم به وجود آمد که همه این کانال‌ها را پاک شد و دسترسی‌ها تنها برای افرادی خاص در حوزه فناوری فراهم شد؛ قسمت فناوری مناطق این کار را با شرایط خاصی انجام می‌دهد و اتفاق دیگری در این بخش مشاهده نشده است.

خردمند تصریح کرد: در حال حاضر کانال‌های زیادی را ایجاد کرده‌ایم و تا به امروز هیچ مشکلی نبوده است و معلمان روند تدریس در این پلتفرم را برای دانش‌آموزان ادامه داده‌اند.

وی در مورد تمهیدات برای بستن کانال‌های غیراخلاقی در فضای مجازی، گفت: قبلاً به وزارت آموزش و پرورش این مورد اعلام شده است و دسترسی ایجاد کانال در استان اصفهان در هر منطقه‌ای به یک فرد داده شده است و در اداره کل آموزش و پرورش استان نیز تنها واحد فناوری می‌تواند ایجاد کانال کند. یک فرم تعهدنامه اخلاقی هم برای این مورد گرفته شده است و هر سازمان یا اداره‌ای که نیازمند کانال باشد از این طریق اقدام می‌کند.

تحمیل اپلیکیشن‌های افراد سودجو به آموزش و پرورش

رئیس اداره فناوری و اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در هر منطقه‌ای یک نفر مسئول باز کردن یک کانال است و برای همکاران فناوری مناطق این تعهدنامه ارسال شده است، آن‌ها هم معمولاً این تعهد را از همکاران خود می‌گیرند و مشکلی در این بخش ندارند، تدریس در شبکه شاد همچنان ادامه دارد و معلمان ابتدایی مشکلی نداشته‌اند.

خردمند اظهار کرد: متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای سودجو هستندکه می‌خواهند ال ام اس های ( LMS) خود را به آموزش و پرورش تحمیل کنند و تاکید دارند که پلتفرم شاد مناسب نیست و اپلیکیشن‌های دیگری را پیشنهاد می‌دهند؛ همین افراد آموزش و پرورش را برای رسیدن به خواسته‌های خود دچار مشکل می‌کنند.

کد خبر 539933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.