دولتمردان به موضوع فرامنطقه‌ای آب توجه ویژه داشته باشند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه آب یک موضوع فرامنطقه‌ای است و دولتمردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، گفت: امروز آب به یک مشکل و بحران اساسی تبدیل شده و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر اجازه ندارند به این موضوع به صورت منطقه‌ای نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _دوشنبه، ۱۴ آذرماه _ در نطق میان‌دستور بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خشکسالی یکی از پدیده‌هایی است که در دو دهه گذشته به صورت ویژه با آن روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: خشکسالی ناشی از تغییر در اقلیم، دخالت انسان در طبیعت، استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی، بارش کم و ایجاد کارخانجات صنعتی است.

وی با تاکید بر اینکه حق نداریم با پدیده‌هایی که در کشورمان اتفاق می‌افتد به صورت منطقه‌ای برخورد کنیم چرا که انسان‌های آن منطقه دخالتی در آن پدیده ندارند، افزود: خشکسالی پدیده‌ای ملی است و باید اشاره کرد که این اتفاق نامبارک بخش مرکزی کشور را به شدت مورد تأثیر قرار داده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از نظر جغرافیایی در وضعیتی هستیم که تمدن‌های مرکز کشور به علت خشکسالی ممکن است از بین برود، بنابراین مسئولیتی ملی برای حفظ تمدن‌ها بر عهده مسئولان است.

قربانی با بیان اینکه وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی ایجاب نمی‌کند که به این پدیده‌ها به صورت منطقه‌ای نگاه شود، گفت: یکی از مباحث این‌چنینی، جنگ هشت ساله بود که همه اقشار کشور بسیج شدند و در این دفاع شرکت کردند تا گرفتاری جنگ را از کشور برطرف کنند؛ استان اصفهان در همان جنگ تحمیلی، ۲۳ هزار شهید و بیش از ۱۰ هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد؛ اینجا اصفهانی‌ها مسئولیت خود را با بذل جان انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع آب، فرامنطقه‌ای است که دولتمردان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: امروز، آب به یک مشکل و بحران اساسی تبدیل شده است و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر اجازه ندارند به این موضوع به صورت منطقه‌ای نگاه کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: آب حق هر ایرانی است و همه باید از آن بهره ببرند، اگر این وضعیت چندین سال دیگر ادامه پیدا کند چه بسا بسیاری از شهرها خالی از سکنه شود، بنابراین دولت باید به طور عاجل برای فراهم کردن آب این مناطق اقدام کند.

قربانی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهر اصفهان، غیر اصفهانی هستند، اما این جمعیت از همه خدمات شهری برخوردار هستند و هیچ تبعیضی از ناحیه مدیریت شهر برای بهره‌مندی آن‌ها از خدمات دیده نمی‌شود، اما نکته مهم این است که زندگی همه این شهروندان باید به خوبی اداره شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به آب ادعای مالکیت داشت، گفت: گاهی مباحثی که مطرح می‌شود ناشی از هدفی برای ایجاد فتنه است؛ البته در شهر اصفهان به واسطه نبود آب شاهد مشکلات زیست محیطی فراوانی هستیم که از رئیس جمهور کشور می‌خواهیم با سفر به اصفهان مسائل مربوط را از نزدیک پیگیری کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: اصفهان از جمله مناطق خاصی است که باید در میان مردم آن حضور یافت و به طور جدی به مشکلات این کلانشهر پرداخت.

کد خبر 539913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.