چالش‌های اصفهان با بهره‌گیری از ایده‌های نخبگان رفع می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: می‌توان با استفاده از الگوی رفتاری شهرهای موفق دنیا برای رفع مسائل و چالش‌های این کلانشهر از ایده‌های دانشجویان و نخبگان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _شنبه ۱۴ آذرماه_ در نطق میان‌دستور بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: بازآفرینی نقش دانشگاه و دانشجو در جامعه لازم است به گونه‌ای که دانشگاهیان و دانشجویان برای رفع معضلات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اداری کشور برنامه داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر در جهان دانشگاه‌های نسل چهارم که با عناوینی مانند «دانشگاه بوم‌شناختی» یا «دانشگاهی برای دیگران» شناخته می‌شود، دارای ارتباط برون‌گرا و عمیق با صنایع و جوامع اطراف آن است، بنابراین دانشگاه نسل چهارم باید به شکلی فعال با محیط اطرافش ارتباط داشته، آن را شکل دهد و در نهایت نیز یک جامعه بهتر بسازد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از دیرباز زیرساخت‌های دانشگاهی و علمی خوبی در شهر فراهم بوده که با بهره‌مندی از تعداد بسیار بالای جمعیت تحصیل کرده می‌توان فرصت خوبی برای توسعه و آبادانی شهر ایجاد کرد، گفت: وجود دانشگاه‌های تراز اول در شهر اصفهان و دانشجویان متعهد و محقق، ظرفیت مناسبی است که می‌توان با استفاده از الگوی رفتاری شهرهای موفق دنیا برای رفع مسائل و چالش‌های این کلانشهر از ایده‌های دانشجویان و نخبگان استفاده کرد.

وی ادامه داد: مشارکت جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان با مدیریت شهری سبب تحقق شهری ایده‌آل خواهد بود که اگر این موضوع با جدیت دنبال شود می‌توان امیدوار بود که فصل تعامل و مشارکت بیشتر و مؤثرتر دانشجویان و مدیریت شهری رقم خواهد خورد.

کلاهدوزان با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش گفت: از جامعه دانشگاهی و نخبگانی شهر انتظار می‌رود که با انجام پژوهش‌های کارآمد و کاربردی یاری‌گر مدیریت و پارلمان شهری بوده و به عبارتی با پژوهش یار اصفهان باشند.

پاداش‌های مادی نمی‌تواند کار طاقت‌فرسای مدافعان سلامت را جبران کند

وی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار تصریح کرد: علت نامگذاری این روز به نام «پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین‌العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را برعهده داشت؛ ضمن اینکه ایشان رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مقام حضرت زینب (س)، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم، زیرا این پرستاری به مراتب مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از پرستاری بیمار بود؛ حضرت زینب (س) نقش نگهداری از نهضت حسینی را بر عهده داشت که قطعاً اگر او این بار را بر دوش نمی‌گرفت، پیام نهضت اباعبدالله (ع) در طول زمان‌ها به مردم نمی‌رسید.

وی با قدردانی از زحمات پرستاران و مدافعان سلامت گفت: این قشر همیشه با انگیزه بالا، قدرت تحمل، دل‌سوزی و بردباری به شغل پرستاری و مراقبت از بیماران می‌پردازند و در این دو سال گذشته با صلابت و صبوری تا پای جان به پای ایران و مردم عزیزش ایستادند و در این عرصه شهدای زیادی تقدیم این مرز و بوم کردند.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: این از خودگذشتگی‌ها در ضمیر پاک نیک فطرتان جامعه جای داشته و مورد احترام خواهد بود و همگان می‌دانند که پاداش‌های مادی نمی‌تواند جبران کار طاقت‌فرسای آن‌ها باشد، بلکه باید اجر واقعی خویش را از خداوند دریافت کنند.

وی با بیان اینکه توجه ویژه مسئولان به این جامعه فداکار نیاز است، گفت: پرستاران علی‌رغم خستگی و تحمل شیفت‌ها و اضافه کاری ایثارگرانه و مسئولانه به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت می‌پردازند و علی‌رغم تعطیلی‌های سراسری هیأت دولت و دورکاری‌ها، پرستاران در شیفت‌های خود حاضر بودند و با وجود آسیب‌های جسمی و روحی حتی یک بیمار بدون خدمات مراقبتی رها نکردند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تمام پرستاران شرح وظایف واحدی دارند و برای ایجاد عدالت در سیستم باید از نظر امتیازات، حقوق و تسهیلات با یک نگاه دیده شوند، زیرا که درصدی از پرستاران مشغول در بخش‌های درمانی، شرکتی هستند که پرداختی و مزایای آنان متناسب با خدماتشان نیست که نیاز به تجدید نظر در تبدیل وضعیت آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: چالش ناعدالتی و توازن نداشتن در حقوق و دستمزد، گریبان‌گیر شهرداری اصفهان، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته نیز هست که توجه ویژه مدیریت شهری را نیاز داشته و لازم است که این موضوع به صورت جدی پیگیری شود و نظارت و اهتمام لازم برای پرداخت به موقع دستمزد کارگران و کارمندان توسط پیمانکاران و واحدهای برون‌سپاری شده باشد.

کد خبر 539909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.