نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و پرسپولیس

چهار کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب استقلال و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دربی سرخابی‌های پایتخت عصر امروز شنبه - ۱۳ آذر ماه - در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در جدالی سرد و کسل‌کننده به مصاف هم رفتند که. قضاوت این تقابل حساس را موعود بنیادی‌فر در اختیار داشت که اگر چه صحنه‌های خاصی رخ نداد، اما کادر هر دو تیم اعتراضات زیادی به سوت‌ها و تصمیم‌هایش داشتند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حیدر سلیمانی، حسین عسگری و نادر جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

آفساید مشکوک استقلال

در دقیقه ۱۴ این دیدار حسین زاده روی یک پاس عمقی در موقعیت تک به تک به توپ رسید که داور صحنه را آفساید تشخیص داد. بازی تا دقایقی تحت تأثیر این صحنه قرار داشت و فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال به تصمیم داور معترض بودند.

رودنیل: با وجود آنکه ۹ دوربین در ورزشگاه آزادی حضور دارد، نتوانستند زاویه خوبی را به تصویر بکشند. با این حال تصویری که از این زاویه دیدیم، به نظر آفساید می‌رسید. ایلدروم هم کاملاً روی خط دفاع آخر پرسپولیس جاگیری کرده بود.

سلیمانی: آفساید مهاجم استقلال توسط کمک دوم به درستی اعلام شد چون یک نیم بدن جلوتر و داخل آفساید قرار داشت و اعتراض نیمکت فنی استقلال بی‌مورد بود.

عسگری: اعلام آفساید درست بود و چگونه صحنه‌ای که تشخیص آن برای کمک داور هم دشوار است، مربی از چند متری ادعا می‌کند صحنه آفساید بوده است.

جعفری: آفساید بود.

نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و پرسپولیس

سرنگون شدن ژستد

در دقایق پایانی پاس زمینی و پاس سرعت برای ژستد از میان پاهای این مهاجم گذشت و او نقش بر زمین شد. استقلالی‌ها معتقد بودند دفاع پرسپولیس او را شارژ کرده و موجب سرنگون شدن شده است.

رودنیل: آفساید نبود ولی بعد خطا پنالتی اتفاق افتاد. داور چون تمرکز کافی را نداشت نتوانست خطا را به درستی تشخیص دهد.

سلیمانی: اعتراض پرسپولیسی‌ها دقیقه ۸۶ به آفساید مهاجم استقلال درست نبود و کار کمک داور اول خوب بود. در ادامه هم مدافع پرسپولیس روی مهاجم استقلال مرتکب خطا پنالتی شد چون توپ در جریان بازی بود، فکر می‌کنم بنیادی‌فر شهامت اعلام پنالتی را به خاطر اشتباهات قبلی نداشت.

عسگری: صحنه به طور واضح پنالتی بود. هر چند که توپ عبور کرد ولی خود تکل بازیکن پرسپولیس با بی‌ملاحظگی بود و باید به همین خاطر کارت هم می‌گرفت.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: تا دقیقه ۱۰ سه آوانتاژ خوب به استقلال نداد. دقیقه ۷۰ خطا روی عالیشاه بود که اشتباهاً به نفع استقلال گرفت و بی‌مورد به او اخطار داد. در اینجا داور تمرکزش را از دست داد و حتی فراموش کرد به نفع استقلال خطا گرفته و می‌خواست دراپ بال کند. از آنجا به بعد داور مسابقه نبود. سه دقیقه اضافه خیلی کم بود و

سلیمانی: نیمه اول آقای بنیادی‌فر قضاوت خوبی کرد و دوندگی و تمرکزش روی او خوب بود. چند مورد آوانتاژ به موقع داد که نشان داد روی بازی مسلط است. اما در نیمه دوم از دقیقه ۷۰ به بعد قضاوت خوبی را از ایشان شاهد نبودیم. خطا روزبه چشمی روی عالیشاه را نگرفت که حتی مستحق کارت زرد هم بود. در نتیجه همان اشتباه، دو کارت به نیمکت و بازیکن پرسپولیس داد که از همان جا تمرکز بنیادی‌فر بهم ریخت و چند مورد دیگر اخطار داد. دوگانگی بین داور و کمک داور باعث ضعف تیمی آن‌ها شد.

عسگری: داور از دقیقه هفتاد تمرکز خودش را از دست داد و چند تصمیم به دور از قانون گرفت. با این حال اشتباه تأثیرگذاری به جز یک مورد نداشت و با در نظر نگرفتن آن، قضاوت وبی داشت.

کد خبر 539766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.