ارتش ۱۳۰۰ تخت به مجموعه بیمارستان‌های سراسر کشور اضافه کرده است

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: ارتش یک‌هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه بیمارستان‌های سراسر کشور اضافه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ خلبان ولی رحمانی امروز شنبه ۱۳ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاع مقدس ۴۸ هزار شهید تقدیم کرده و در طول هشت سال جانانه مردانه در تمام ابعاد بهترین فرزندان این آب و خاک از جمله شهید حسین خلعتبری را تقدیم ایران اسلامی کرد.

وی افزود: هوانیروز ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد و برقراری امنیت پایدار وظیفه ذاتی ارتش است، گفت: مقتدرانه امنیت را برای مردم، تحت فرامین مقام معظم رهبری فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: ارتش در حوزه نظامی بی‌نظیر عمل کرده زیرا تعهد، علاقه‌مندی، اطاعت‌پذیری، اخلاص و ولایت مداری را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش در کنار مردم، با مردم و در خدمت اهداف مردم است، گفت: ارتش در مقابل دشمن سخت گیر و در برابر مردم مهربان و خدمتگزار است و بخشی از توانایی خود را برای حوزه مردم یاری و کمک رسانی به آنها به کار می‌برد.

وی با بیان اینکه به "محرومیت‌زدایی" طبق فرموده مقام معظم رهبری به عنوان واجب شرعی نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: با شیوع کرونا ۱۲ بیمارستان دائمی را در مدت دو ماه ساختیم.

وی گفت: ارتش در دو سال اخیر با شیوع کرونا ۵۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و کنترل بیماری کرونا هزینه کرده است؛ همچنین استخراج ۴۸۳ کامیون خاک در ۲۴ ساعت با ۲۴ هزار نفر ساعت فعالیت از بیمارستان قم از دیگر اقدامات ویژه ارتش بوده که در نوع خود بی نظیر است.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در حال حاضر ضمن ایجاد امنیت و دفاع، در خدمت مردم است.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستند و باید فعالیت‌های خالصانه ارتش را به آنها انعکاس دهند، از خبرنگاران رسانه‌ها خواست تلاش فرزندان ارتش را برای مردم بازگو کنند.

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین اعتبارات محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور، گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده و بنا به نیاز و درخواست استانداری‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی از ارتش، فرمانده کل ارتش مراتب را به قرارگاه ابلاغ می‌کند تا اقدامات لازم با هماهنگی مجموعه مسئولان استانی انجام شود.

رحمانی از احداث یک بیمارستان در اصفهان در مجاورت اورژانس الزهرا (س) این شهر خبر داد و گفت: این بیمارستان با سازه‌های بتنی با لحاظ تمام استانداردها در حال احداث است و تا ۲۰ روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این بیمارستان ۸۰ تخته با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان احداث شده است.

رحمانی افزود: در شهر لاهیجان نیز چند پروژه بزرگ و کوچک در حال احداث است که تا پایان هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ همچنین در ۱۷ روستای سیستان و بلوچستان پروژه‌های آبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نیروی کادر پزشکی نیروی زمینی ارتش در بخش بهداشت و درمان در خدمت مردم است، گفت: در راستای واکسیناسیون نیز همکاران ما در بخش پزشکی ارتش خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده‌اند که در این زمینه ۳۰۰ هزار دز واکسن توسط همکاران ما تزریق شده است.

وی افزود: در دو مرحله در چند استان کشور تعدادی از واحدهای مسکن محرومان را با کمک سپاه پاسداران احداث کردیم و چند مورد نیز در شهرستان خاش اجرا می‌شود.

سرهنگ رحمانی گفت: ارتش یک‌هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه بیمارستان‌های سراسر کشور اضافه کرده است.

وی خاطرنشان کرد در بخش آبرسانی به استان خوزستان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده تا آبرسانی لازم انجام شود؛ از هفته آینده عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 539760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.