پاره‌خط‌های کنترل شده در دست‌خط نشانه چیست؟

یک گرافولوژیست گفت: پاره‌خط‌های کنترل شده در دست‌خط و ترمز در انتهای آن می‌تواند به این معنا باشد که فرد تا آخرین لحظه خود را کنترل می‌کند و این کنترل جزء شخصیت وی شده است.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ویژگی‌های علم گرافولوژی، اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

این گرافولوژیست با بیان اینکه بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن موضوع نیاز دارد، افزود: به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث وجود دارد؛ بحث اول تشخیص است که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقای آن پارامترها است.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک مرد ۴۲ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط مرد میانسال راست دست

پاره‌خط‌های کنترل شده در دست‌خط نشانه چیست؟

وی تصریح کرد: اولین موردی که در بررسی این دست‌خط به چشم می‌خورد، ادای بیش از اندازه دندانه‌ها است؛ ادای پرفشار و پرارتفاع دندانه‌ها در یک دست‌خط نشان از اهمیت مسائل کوچک و جزئی در ذهن فرد دارد که این اهمیت باعث می‌شود که فرد به کوچک‌ترین موضوعات توجه نشان دهد و این توجه بیش از اندازه به جزئیات باعث کاهش سرعت پیشروی دست‌خط می‌شود، یعنی فرد آنچنان به جزئیات شخصیت می‌بخشد که گویی بدون آن‌ها دست‌خطش هویت خود را از دست می‌دهد.

محجوب با تاکید بر اینکه به طور کلی فرد از گذشتن جزئیات واهمه دارد و این واهمه باعث هویت بخشیدن به شخصیت وی شده است، خاطرنشان کرد: با وجود ارتفاع (بیش از حد متوسط) پاره خط‌های عمودی کلمات، هیچ سطری در سطر دیگری وارد نشده است و حاکی از این است که فرد حریم دیگران را بسیار رعایت می‌کند.

وی با اشاره به عدم وجود پاره خط‌های پرتابی در کلمات، افزود: یعنی تمام پاره خط‌ها کنترل شده است و انتهای آنها با ترمز کردن خاتمه می‌یابد و این می‌تواند به این معنا باشد که فرد تا آخرین لحظه خود را کنترل می‌کند و این کنترل جز شخصیت وی شده است.

این گرافولوژیست با بیان اینکه به دلیل کنترل بیش از اندازه در دست‌خط، متن دیگری به صورت دیکته از نویسنده درخواست شد، گفت: در متن دیکته شده پارامترهای شخصیتی آزادی بیشتری می‌یابد و امتیاز بیشتری نیز کسب می‌کند که حاکی از این است که اگر فرد از قید و بندها رها شود، شخصیت خود را نمایان می‌کند؛ با بررسی دست‌خط دیکته شده، شخصیت نمایان شده امتیاز بالاتری به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه ترسیم پاره‌خط‌ها به صورت طرح‌های ابتدایی ترسیم شده است، اظهار کرد: ترسیم ابتدایی پاره‌خط‌ها بدان معنا است که این میزان از پایبندی به قیود از دوران نوجوانی شکل گرفته است. همچنین زاویه کلمات به شکل " \ " است، (پایین ثابت و بالا متمایل به جلو) یعنی فرد اعتماد به نفس همراه با مخالفت با چاشنی تاریخی دارد.

محجوب در خصوص بررسی امضای نویسنده، خاطرنشان می‌کند: از مقایسه دست‌خط اول و دوم مشخص می‌شود که فرد مهربانی و سادگی خود را با تقید به مراسم سنتی اسیر می‌کند. امضا کاملاً متفاوت با دست‌خط و ساده و مورب و به وضوح مشخص است که امضا طراحی شده است. همچنین امضا حاکی از این است که نویسنده فردی باهوش، هنرمند، ساده و شخصیت واقعی وی در لوای دست‌خطی سنتی و سخت اسیر شده است.

کد خبر 539722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.