تولید آنتن‌ ایران‌ساخت با قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی

محققان یک شرکت دانش بنیان آنتن‌هایی برای کاربرد در واحدهای سیار صدا و سیما، شرایط بحرانی، شبکه بانکی و حوزه های نظامی طراحی و تولید کرده اند که قابلیت استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی را دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد ایزدی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این‌که این آنتن روی خودرو نصب می‌شود، اظهار کرد: یک‌سری کنترل‌کننده داخل خودرو نصب می‌شود که ۲۰ ماهواره فعال قابل ضبط دارد و با انتخاب هر ماهواره، آنتن به طور اتوماتیک در کمتر از دو دقیقه قفل می‌کند که می‌توان ارسال و دریافت را انجام داد.

وی ادامه داد: این محصول در حوادث غیرمترقبه و شبکه‌های مدیریت بحران، شبکه‌های نفتی، شبکه‌های بانکی، مراقبت از مرزها، ارتباطات فرماندهی نظامی، نظارت تصویری بهنگام در جاده‌ها، ارتباطات مخابرات تلفن ثابت و سیار در مناطق دوردست و مواقع بحران قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: این محصول همچنین برای واحدهای سیار خبری تلویزیونی و رسانه‌های ارتباط‌جمعی، شبکه‌های تحقیقاتی میدانی در مناطق دورافتاده، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و مواردی از این دست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزدی افزود: این آنتن‌ قابلیت نصب روی انواع خودروهای سواری، وانت، کامیونت، اتوبوس، تریلرهای یدک اختصاصی قابل‌حمل توسط خودروهای سبک و سنگین را دارد. به همین علت یکی از کاربردهای زیاد آن در ایران برای استفاده دستگاه‌های خودپرداز سیار است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه تمام اجزای این محصول از قبیل طراحی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تماماً در داخل کشور تولید شده است، یادآور شد: به علت تحریم‌ها و کاربرد نظامی این محصول، ورود آن به کشور ممنوع شده و در حال حاضر تنها تولیدکننده آن هستیم، همچنین این آنتن به کشورهای عراق و سوریه صادرات نیز داشته است.

ایزدی قیمت پایین و سبک بودن را از مزایای رقابتی این آنتن سیار دانست و ادامه داد: این آنتن نسبت به آب‌وهوای ایران مقاومت بالایی دارد. در حال حاضر این آنتن‌ها در بوشهر و بندرعباس بدون هیچ‌گونه مشکلی کار می‌کنند.

کد خبر 539713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.