کاهش قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان

یک اقتصاددان گفت: در صورت تحقق برجام و رویکرد مسئولان مربوطه، قیمت دلار می‌تواند تا کمتر از ۲۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

امیر هرتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انجام این دور از مذاکرات وین مسأله‌ای است که تأثیرات آن در دوره‌های گذشته خود را نشان داده بود. در حال حاضر تقریباً بازارها در کف قیمتی خود قرار گرفته‌اند؛ زیرا کمتر از این هم با توجه به هزینه‌های تولید، گویا ناممکن است.

وی افزود: البته موضوع ارز متفاوت است؛ زیرا در وهله نخست، قیمت آن به تصمیمات دولتمردان وابسته است و پس از آن به عرضه و تقاضا و شرایط مذاکرات باز می‌گردد. هر نوع اتفاق مثبت یا منفی سیاسی و اقتصادی قطعاً در شرایط اقتصادی کشور تأثیر گذار است.

این اقتصاددان تصریح کرد: در صورت تحقق برجام و رویکرد مسئولان مربوطه، دلار این آمادگی را دارد که تا کمتر از ۲۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

هرتمنی تأکید کرد: هرچند رفع تحریم‌ها موجب تسهیل در روند تولید و صادرات می‌شود اما با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، توجه به این مسئله هم ضروری است که افت غیر کارشناسانه نرخ دلار، باعث آسیب رساندن به صادرات نشود.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال در صورت بازگشت برجام، انتظاری که در جامعه ما وجود دارد تثبیت نرخ دلار در یک قیمت قابل قبول و بهبود شرایط دیگر بازارها به تبعیت از دلار است.

کد خبر 539687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.