نمایش "باران ساز" در تماشاخانه ماه به‌ روی صحنه رفت

نمایش «باران ساز» نوشته‌ «ریچارد ناش» و با کارگردانی «میثم کیان» در تماشاخانه ماه واقع در عمارت تاریخی سعدی اصفهان به روی صحنه رفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش باران ساز نوشته "ریچارد ناش" نویسنده، شاعر، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و استاد دانشگاه و به کارگردانی و دراماتورژی "میثم کیان" اثری است که با بهره‌گیری از فضایی نمادین و با به‌کارگیری واقعه‌ای طبیعی یعنی خشکسالی که زندگی مردم جنوب آمریکا را مختل کرده است، فاجعه‌ای را به تصویر می‌کشد که از حد تحمل خارج است.

نمایش "باران ساز" در تماشاخانه ماه روی صحنه رفت

خشکسالی که موضوع اصلی نمایشنامه باران ساز است مضمونی نمادین دارد. نویسنده در این نمایش نامه سه پرده‌ای محیطی را به تصویر می‌کشد که آدم‌ها در آن از خود بیگانه و با دیگران نیز بیگانه می‌شوند و در این اوضاع و حال و هوایی که خشکسالی بیداد می‌کند، ماجرای دختری را در خانواده‌ای می‌بینیم که سن ازدواج را پشت سر گذاشته است و خانواده به شدت نگران ازدواج او هستند آن قدر که دیگر از خشکسالی و مرگ‌ومیر احشام نگران نیستند! دختری که نازیباست و نقشه‌های برادران برای ازدواج او به نتیجه نمی‌رسد. اما ناگهان مردی شیاد و حقه باز با زبانی چرب و نرم از راه می‌رسد که ادعا می‌کند «باران ساز» است.

نمایش "باران ساز" در تماشاخانه ماه روی صحنه رفت

نمایشنامه «باران ساز» مهم‌ترین اثر «ریچارد ناش» است که بر اساس آن یک فیلم سینمایی نیز ساخته شده که جایزه کارل کاس را دریافت کرده است. در این نمایش، عبدالرضا آژ، دلاور خسرو نیا، میلاد ترابی، رها شیرانی، سعید افشار و علی همدانی رجاء به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "باران ساز" در تماشاخانه ماه روی صحنه رفت

کارگردان نمایش "باران ساز" معتقد است که این نمایش قصه شیرین تقابل‌ها و پیوندها است. وی می‌گوید: نمایش، قصه بی‌بارانی و خشکسالی است که برای تماشاگر ملموس است.

میثم کیان می‌افزاید: "باران ساز" نمایش خانواده‌ای است که در مزرعه امورات خود را می‌گذرانند. آن‌ها از بی بارانی و خشکسالی رنج می‌برند و از طرفی ازدواج دختر جوان خانواده که روحیه خشن و مردانه‌ای دارد، خانواده را به تکاپو انداخته است و….

نمایش "باران ساز" در تماشاخانه ماه روی صحنه رفت

سازمان فرهنگی هنری اجتماعی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان حامیان نمایش "باران ساز" هستند و این نمایش تا بیست و دوم آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ماه واقع در خیابان استانداری، گذر هنری سعدی، عمارت تاریخی سعدی اصفهان اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت و تماشای این نمایش می‌توانند از طریق سایت تیوال https://www.tiwall.com/p/baransaz اقدام کنند.

نمایش "باران ساز" در تماشاخانه ماه روی صحنه رفت

کد خبر 539627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.