خروج صنایع آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان/۱۳ واحد پلمپ شدند

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: برای خروج صنایع آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تصمیم گیری‌ها را انجام می‌دهد که بیشترین آلودگی مربوط به اثر تجمعی کارخانجات آجر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج حشمتی در خصوص پایش‌های روزانه شهرستان اصفهان برای بررسی آثار آلودگی هوا، اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۸۰۰ هزار پایش روزانه در سطح شهرستان اصفهان توسط همکاران محیط زیست انجام می‌شود و برای حدود ۳۰ طرح پیگیری قضائی انجام شده و ۱۳ واحد هم پلمپ شده است.

وی اضافه کرد: به طور یقین در فصل سرما و تا پایان سال این پایش‌ها را به صورت شبانه و روزانه انجام خواهیم داد و در صورتی که صاحبان صنایع به این مسئله توجه نکرده و اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا را رعایت نکنند، به طور یقین پیگیری‌های قضائی برای آنها انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان افزود: برای خروج صنایع آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تصمیم گیری لازم را انجام می‌دهد که بیشترین آلودگی مربوط به اثر تجمعی کارخانجات آجر است.

وجود ۳۵۰ کارخانه آجر در اطراف شهر اصفهان

حشمتی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ کارخانه آجر در اطراف شهر اصفهان وجود دارد و به وسیله سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در مکانی خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان برای این کارخانه‌ها جانمایی شده است و در این بخش پیگیری‌ها صورت می‌گیرد به محض اینکه زیرساخت‌های مناسب تعبیه شود واحدها باید به مرور زمان نسبت به این برنامه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: قرار بود تا پایان سال بخشی از کارخانه‌های آجر به مکان‌های جانمایی شده موردنظر منتقل شوند، اما متأسفانه نبود زیر ساخت‌های مؤثر باعث شده که این کارخانه‌ها هنوز از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان خارج نشده و به نوعی این کار قفل شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: در حال حاضر تنها کارخانه‌های آجر آلاینده‌های شهر اصفهان نیستند، امیدوارم با درایتی که استاندار و کارگروه کاهش آلودگی هوا انجام می‌دهند با تهیه زیرساخت مناسب انتقال کارخانه‌های آجر به مکانی خارج از اصفهان انتقال پیدا کنند.

کد خبر 539487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.