حمام «آحسین» به موزه مردم شناسی گلپایگان تبدیل می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با اشاره به جای خالی موزه مردم شناسی در شهر گلپایگان، گفت: پیگیری‌هایی در میراث فرهنگی انجام دادیم تا «حمام تاریخی رباط آحسین» شهر گلپایگان به موزه مردم شناسی تبدیل شود.

سید محمدحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جای خالی موزه مردم شناسی در شهر گلپایگان، اظهار کرد: در بررسی لایحه ارسالی به شورای اسلامی شهر مبنی بر کاربری «حمام تاریخی رباط آحسین» به عنوان موزه مردم شناسی، پیگیری‌هایی در میراث فرهنگی گلپایگان انجام دادیم تا با همت شهرداری به موزه تبدیل شود.

وی از پیگیری در ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر تعیین تکلیف زمین‌های در تصرف این ستاد خبر داد و گفت: اگر این زمین‌ها در تملک شهرداری قرار گیرد سند تک برگی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه در شهر گلپایگان زمین‌های موقوفه زیادی وجود دارد اما بلااستفاده مانده و ضرورت دارد تعیین تکلیف شود، افزود: به منظور رفع بلاتکلیفی و تعیین تکلیف این زمین‌ها نشستی با اوقاف استان داشتیم که قول مساعدت دادند.

خلاصه عملکرد کمیسیون ورزش و تندرستی و بانوان شورای اسلامی شهر

علوی با اشاره به خلاصه عملکرد کمیسیون ورزش و تندرستی و بانوان دوره ششم، گفت: در ۱۰۰ روز گذشته با همت کمیسیون ورزش و تندرستی و بانوان، جشن‌های فرهنگی ورزشی در قالب پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی و دوچرخه سواری و نشست آموزشی شاد زیستن و برپایی ایستگاه سلامت در محل باغ بانوان انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری کمیسیون ورزش در برگزاری همایش‌های ورزشی مانند تنیس روی میز و تیراندازی با تفنگ بادی و تپانچه و مسابقات طناب‌کشی، توپ مدیسن بال، گفت: با همکاری کمیسیون بانوان شورا ستاد سازماندهی امور جوانان شهرستان با موضوع اعتماد به نفس و عزت نفس جوانان انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: ورزشکاران رشته دو میدانی شهرداری گلپایگان با همکاری کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر در مسابقات دو میدانی قهرمانی استان شرکت کردند و با کسب یک مدال نقره در ۱۰۰ متر و یک مدال برنز در ۸۰ متر به مقام چهارم دست یافتند.

کد خبر 539424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.