رونمایی از ۳ تابلو برای نوع برخورد با معلولان

رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: مناسب سازی فرهنگی برای جامعه معلولان بحث اصلی حوزه مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان است و رونمایی از سه تابلو پاسخی برای این مطالبه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مهدویان فر ظهر امروز _۱۱ آذرماه_ ضمن گرامیداشت روز و هفته جهانی معلولان در نشست صمیمانه و هم اندیشی با فعالان جامعه معلولین استان اظهار کرد: مناسب سازی فرهنگی برای جامعه معلولان بحث اصلی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان است و رونمایی از سه تابلو پاسخی برای این مطالبه است تا اگر شهروندی با فردی دارای معلولیت جسمی حرکتی، نابینا و یا ناشنوا مواجه می‌شود، چگونه بتواند با او برخورد کند.

برخی از شهروندان آگاهی لازم برای برخورد با معلولان را ندارند

وی اضافه کرد: عده‌ای از شهروندان آگاهی لازم را برای نوع برخورد با معلولان ندارند و این تابلوها به عنوان یک حرکت تبلیغاتی هم در فضاهای حقیقی و مجازی است و برای مناسب سازی فرهنگی به این قشر از افراد جامعه کمک می‌کند تا شهروندان با حقوق جامعه معلولان آشنایی پیدا کنند.

رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان تاکید کرد: رونمایی از سه تابلو را در این بخش داریم اولین تابلو با عنوان «دستان ما طناب ما است» برای جامعه ناشنوایان، دومین تابلو «دستم را نگیر راهم را هموار کن» برای معلولان جسمی و حرکتی و سومین تابلو «چشمان من باز» برای افراد نابینا است.

تولید محتوای تابلوها برعهده معلولان و NGO ها

مهدویان فر خاطرنشان کرد: در هرکدام از این تابلوها پنج مورد بایدها و پنج مورد نبایدها برای عموم شهروندان هنگام مواجه شدن و نوع برخورد با معلولان جامعه ذکر شده است.

وی تصریح کرد: تولید محتوای همه این تابلوها را افراد دارای معلولیت‌ها و NGO ها انجام داده‌اند و اداره مشارکت‌های اجتماعی شهرداری اصفهان هم در این بخش مساعدت‌های لازم را برای انجام تبلیغات شهری در فضای حقیقی و مجازی داشته است تا در آینده بتوانیم مناسب سازی فرهنگی برای معلولان محقق کنیم.

کد خبر 539385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.