دغدغه شهرداری برای رفع مشکلات جامعه معلولان/ میز خدمت معلولان راه‌اندازی می‌شود

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر مدیریت شهری برای رفع مشکلات جامعه معلولان دغدغه دارد در این راستا ایجاد میز خدمت در مناطق شهرداری اصفهان برای پاسخگویی بهینه به مراجعه کننده‌های جامعه معلولان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده ظهر امروز _۱۱ آذرماه_ ضمن گرامیداشت روز و هفته جهانی معلولان در نشست صمیمانه و هم اندیشی با فعالان جامعه معلولان استان اظهار کرد: از ۲۰ سال پیش که فعالیتم را در شهرداری اصفهان آغاز کردم تاکنون برای رفع مشکلات و مسائل معلولان جامعه دغدغه داشته ام البته هر مدیری که وارد شهرداری اصفهان شده است یکی از دغدغه‌هایش مناسب‌سازی و بهتر کردن شرایط زندگی شهر برای جامعه معلولان بوده است.

وی اضافه کرد: هر مدیری به اقتضای شرایط و امکانات موجود گامی را در این جهت برداشته است، در حال حاضر هم شهرداری و مسئولان شهری برای رفع مشکلات جامعه معلولان دغدغه‌مند هستند، وظیفه شهرداری در دوره جدید نیز نسبت به این قشر از افراد اجتماع سنگین‌تر خواهد بود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: به عنوان شهردار باید پاسخگوی وظایف خود نسبت به جامعه معلولان باشم در این راستا مقرر شده است که در حوزه اشتغال کارگروه‌های مشترکی را با تشکل‌های جامعه معلولان استان تعریف کنیم زیرا شهرداری ظرفیت دارد با کمک NGO ها کنار هم الگوهایی برای رفع مشکل اشتغال معلولان پیدا کرده و این الگوها را عملیاتی کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: با ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات می‌توانیم زمینه‌های اشتغال را برای این قشر از افراد اجتماع فراهم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده در چنین جلسه‌ای گزارش تحولات ایجاد شده را در شهرداری اصفهان ارائه خواهیم کرد و جامعه معلولان این عملکردها را تأیید کند.

پیگیری مناسب سازی بهینه معابر شهری برای معلولین

قاسم زاده اظهار کرد: در حوزه مسائل شهرسازی عزم زیادی برای مناسب سازی، بهبود و بهینه سازی معابر شهری برای جامعه معلولین وجود دارد و از بودجه امسال حداکثر استفاده را برای اجرایی کردن این برنامه خواهیم داشت و در صورت نیاز برای انجام این عملکرد در بودجه سال آینده اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: با مشارکت معاونت حمل و نقل و شهری و حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تلاش می‌شود تا سال آینده شاهد شرایط بهتری برای رفت و آمد معلولان و فرهنگ سازی برای ارتقای نوع نگاه و رفتار بهینه شهروندان با این قشر از جامعه باشیم.

شهردار اصفهان گفت: همچنین با ایجاد فضاها و فرصت‌ها تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه معلولین به نفع شهر استفاده کنیم چراکه در بین این افراد هنرمندانی وجود دارند که شهر می‌تواند از ظرفیت‌های هنری و توانایی‌های آنها به خوبی بهره مند شود.

مجتمع فرهنگی آموزشی ناشنوایان تکمیل می‌شود

قاسم زاده با اشاره به بازدید از یک مجتمع در حال ساخت برای ناشنوایان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان برای مشارکت در تکمیل این مجتمع اعتباری پیش بینی خواهد شد تا هر چه سریع‌تر برای جامعه ناشنوایان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تعامل با معلولان را به دو جلسه اکتفا نمی‌کنیم و رابطان شهرداری با جامعه معلولان به طور مستمر تعامل خواهند داشت و شهرداری اصفهان شنوای طرح موضوعات این قشر از افراد جامعه است و هیچ منعی برای رفت و آمد آنها به شهرداری اصفهان وجود ندارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مناسب سازی معابر شهری برای تردد معلولان را مد نظر داریم، تصریح کرد: تحقق میز خدمت در مناطق مختلف شهرداری اصفهان برای پاسخگویی بهینه به مراجعه کننده‌های جامعه معلولان عملیاتی می‌شود، امیدواریم با اجرایی کردن برنامه‌ها بتوانیم شرایط زندگی بهتری را برای همه شهروندان به ویژه جامعه معلولان که از سرمایه‌ها و افتخارات جامعه هستند، فراهم کنیم.

کد خبر 539383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.