آیا افراد واکسینه شده علائم گونه اومیکرون را تجربه می‌کنند؟

گروهی از پزشکان آفریقای جنوبی اعلام کردند که افراد واکسینه شده علائم شدید گونه اومیکرون ویروس کرونا را تجربه نمی‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است واکسن‌های کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. گروهی از پزشکان آفریقای جنوبی نیز اعلام کردند که بیماران واکسینه شده‌ای که به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اند علائم خاص و شدیدی از بیماری را تجربه نکردند.

به گفته پزشکان، این گروه از بیماران در منزل درمان شدند و در بیمارستان بستری نشدند، البته ممکن است با گذشت زمان این فرآیند تغییر کند. اکثر افراد آلوده به گونه اومیکرون ویروس کرونا را جوانان تشکیل می‌دهد، بنابراین هنوز مشخص نیست که آیا این گونه جدید باعث بروز نوع شدید بیماری در میان افراد مسن‌تر می‌شود یا خیر؟

به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا علائمی مانند خستگی، سردرد و بدن درد را تجربه می‌کنند. افراد واکسینه شده‌ای که به گونه جدید ویروس کرونا آلوده شده‌اند نیز فقط علائم خفیف تا متوسط را تجربه کردند. آمار ارائه شده نشان می‌دهد که ۹۰ درصد افراد بستری شده در بیمارستان به علت آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا را افراد واکسینه نشده تشکیل می‌دهد. محققان همواره در حال بررسی میزان شیوع و شدت بیماری گونه اومیکرون ویروس کرونا هستند.

کد خبر 539361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.