۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
شهر بن دچار تنش آبی شده است

مسئول فضای سبز شهرداری بن گفت: شهر بن یکی از شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری است که از دو سال پیش دچار تنش آبی شده که این امر تاثیر زیادی بر روی فضای سبز و درختان موجود در این شهر گذاشت.

سعید امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در شهر بن آب فضای سبز از شرب جداسازی شده است، اظهار کرد: تابستان امسال با خرید لوله و تجهیزات اجرای شبکه قطره‌ای آبرسانی به ۵۰ درصد پارک‌های شهر انجام شد.

وی افزود: درختان مقاوم به کم آبی و خشکسالی در فضای سبز، جایگزین چمن شد، اما راهکار اصلی تأمین آب برای فضای سبز است.

مسئول فضای سبز شهرداری بن تصریح کرد: امسال نیز با توجه به کمبود منابع آبی، نه تنها فضای سبز توسعه داده نشد بلکه درختانی در همین شرایط خشک شدند، حتی آب برای شرب وجود نداشت به نحوی که دو روز آب شرب شهر قطع شده بود که با تلاش هلال احمر، شهرداری و سپاه، تأمین آب شرب شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه فضای سبز شهر ۶.۹۳ هکتار است که از این میزان نیم هکتار آسیب دید، تاکید کرد: فضای سبز شهر نسبت به جمعیت بسیار اندک است، اما با توجه به نبود آب نمی‌توان به توسعه فکر کرد.

امانی تاکید کرد: شهر بن دو سال است دچار تنش آبی شده که این امر تأثیر زیادی بر روی فضای سبز و درختان موجود در شهر بن گذاشت، اما شهرداری برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به درختان و فضای سبز، آبیاری بعضی از قسمت‌ها توسط تانکرهای آبرسانی انجام شد؛ شهرداری بن با ایجاد آبیاری تحت فشار و لوله گذاری در هدر رفت آب تلاش بسزایی انجام داد.

وی ادامه داد: شهر بن تصفیه خانه فاضلاب ندارد و علیرغم اینکه ۳۰ سال پیش کلنگ پروژه به زمین زده شد، اما با مشکلاتی مواجه شده و با عدم بهره‌برداری از آن نمی‌توان از پساب فاضلاب برای فضای سبز استفاده کرد.

مسئول فضای سبز شهرداری بن گفت: شهرداری طرح مطالعاتی در این زمینه ندارد، اما در صورت بهره‌مندی از تصفیه‌خانه می‌توان به این امر پرداخت که البته نیازمند حمایت مالی است.

کد خبر 539267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.