۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
رد خط در اصفهان

نمایشگاهی از آثار نقاشیخط "محمدحسین چیزفهم دانشمندیان" با نام "رد خط" در نگار خانه‌ صفوی اصفهان برگزار می‌شود.

محمدحسین چیزفهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به موضوع آثار ارائه شده در نمایشگاه "رد خط" اظهار کرد: این نمایشگاه، مجموعه آثاری در قالب نقاشیخط را نشان می‌دهد که به صورت میکس‌مدیا (ترکیب مواد) اجرا شده‌اند.

وی به دلایل برگزاری این نمایشگاه اشاره کرده و افزود: آثار من یک سبک جدید از نقاشیخط است و از آنجایی که اصفهان یک شهر کاملاً فرهنگی و هنری است، دوست داشتم که آثارم را در هفته اصفهان به نمایش بگذارم؛ ضمن اینکه یکی دیگر از دلایل نمایش این آثار اصفهان، وجود چند المان است که از این شهر و استان در آثارم وجود دارد؛ همه این مسائل سبب شد نگارخانه صفوی را برای به نمایش در آوردن مجموعه آثار خود انتخاب کنم و از طرف این گالری نیز هماهنگی‌های لازم برای ارائه آثارم صورت گرفت.

رد خط در اصفهان

این نقاش در خصوص دلیل انتخاب نام "رد خط" برای عنوان این نمایشگاه، گفت: هر خطی با هر سبکی چه به صورت نستعلیق یا تایپوگرافی می‌تواند برای یک شهر یا فردی که آن‌ها را خلق می‌کند پایدار و ثابت باشد و رد یا شناسنامه فردی به‌شمار رود که آن‌ها را خلق کرده است؛ زیرا در خطاطی معاصر، خط‌هایی که این در نمایشگاه کار شده است به عنوان خط تایپوگرافی مورد قبول استادان خط معاصرکار نیست و من این نمایشگاه را برگزار کردم تا نشان دهم هر خطی در هر جایگاهی می‌تواند ویژگی‌های خودش را داشته باشد و می‌تواند بیانگر این باشد که این نوع خط نیز به اندازه کافی قوی است.

رد خط در اصفهان

چیزفهم با بیان اینکه اندازه بوم‌های نقاشیخط‌ها یک در یک است و تمامی آثار به صورت سیاه و سفید کار شده است، ادامه داد: در نمایشگاه "رد خط" تعداد ۱۸ اثر با تکنیک میکس میدیا (ترکیب مواد) به نمایش گذاشته شده است که یک نوع ترکیب مواد بر روی بوم است، ضمن اینکه مدت زمانی که برای کامل کردن این مجموعه صرف شد حدود هشت ماه بوده است یعنی این مجموعه در هشت ماه بسته شد.

رد خط در اصفهان

به گزارش ایمنا، محمدحسین چیزفهم دانشمندیان متولد سال ۱۳۷۸ است و نمایشگاه "رد خط" در نگارخانه صفوی سومین نمایشگاه انفرادی او است، ضمن اینکه دیگر نمایشگاه‌های انفرادی او در تهران و فرانسه برگزار شده است. وی همچنین در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی داخل ایران شرکت کرده است و در حدود پنج نمایشگاه گروهی خارج از کشور در آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، گرجستان و ترکیه نیز شرکت داشته است.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه "رد خط" می‌توانند از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ آذرماه به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حد فاصله خواجه پطرس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 539225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.