لزوم حضور فعال ستاد ملی زن و خانواده/کرونا آسیب‌های اجتماعی را افزایش داد

لزوم داشتن مرام زندگی شهادت گونه، سه مشکل اساسی اجرای احکام مرتبط با کنترل آسیب‌های اجتماعی، لزوم حضور فعال ستاد ملی زن و خانواده، تحول آفرین بودن زنان بسیجی در چهار دهه نظام، کرونا و افزایش آسیب‌های اجتماعی و نشانه گرفتن سبک زندگی کشورهای اسلامی به وسیله دشمنان را در بسته خبری ز نان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با با اشاره به اینکه باید زندگی شهادت گونه در مرام و مسلک مان باشد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که هر آنچه داریم را همانگونه که شهدا دادند، در این مسیر به کار بگیریم.

انسیه خزعلی در کنگره خواهران شهدا، افزود: بنده به عنوان یکی از شما در اینجا هستم، به عنوان خواهر شهید و نه بخاطر مسئولیتی که دارم. عقیده دارم که شهدا هنوز هم نگاهشان به ما است تا مسیرشان را ادامه دهیم، مطالبه‌گر باشیم و ابتدا از خودمان مطالبه کنیم که ما برای ثبات و ماندگاری مکتب شهیدان چه گامی برداشتیم.

وی تاکید کرد: کسانی که گفتند «ربنا الله»، استقامتشان در طریق، روحیه خستگی ناپذیری، بردباری، صبوری و ایستادگی شرط حصول به نتیجه است. باید ببینیم چقدر در این مسیر بودیم، هستیم و خواهیم بود و چقدر تلاش می‌کنیم که هر آنچه داریم را همانگونه که شهدا دادند، در این مسیر به کار بگیریم و زندگی شهادت گونه در مرام و مسلکمان باشد. اینکه چقدر سبک زندگی ما اسلامی است، چقدر سبک زندگی ما با شهدا همراه و همگام است.

معاون رئیس جمهوری ضمن بیان لزوم ابلاغ پیام شهیدان توسط خواهران شهدا تصریح کرد: پیام شهدا را معمولاً خانواده‌های شهدا و به طور خاص خواهر شهید به تاسی از حضرت زینب ابلاغ می‌کند. لذا با وجود کلمات زیبای احساسی، حضرت زینب (س) کاملاً منطقی با یزید مواجه می‌شود و استدلال می‌آورد. حضرت زینب (س) در اوج غم و اندوه، حمد و ستایش را شروع می‌کند و با حمد پروردگار سخنش را پایان می‌دهد. این نشان دهنده کمال تسلط ایشان بر احساس و عواطف ایشان است.

«کرونا» آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی و طلاق در پی شیوع کرونا در دو سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: در دو سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی، متأسفانه معضلات اجتماعی هم سیر صعودی داشته است.

آرزو ذکایی فر افزود: آنطور که آمارها نشان می‌دهد در تمام جهان معضلات اجتماعی در پی شیوع کرونا و مشکلات مربوط به آن حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و قطعاً کشور ما هم در این زمینه مستثنی نیست.

وی تاکید کرد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد که آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، خودکشی طی دو سال گذشته روند صعودی داشته است.

زنان بسیجی در چهار دهه این نظام تحول‌آفرین بودند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تبریک روز بسیج مستضعفان، اظهار کرد: در بیش از چهار دهه این نظام زنان بسیجی جریان ساز، تحول آفرین و پیشران بودند.

خزعلی تاکید کرد: بسیج یعنی فرصتِ بروز، شکوفایی و رشد در بستری مردمی؛ بسیج یعنی بزرگترین سرمایه انسانی برای کشور؛ در بیش از ۴ دهه‌ی این نظام، زنان بسیجی جریان ساز، تحول آفرین و پیشران بودند.

سه مشکل اساسی اجرای احکام مرتبط با کنترل آسیب‌های اجتماعی

رئیس کمیته مقابله با آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: کمبود اعتبارات، تخصیص دیرهنگام و انحراف در هزینه‌کرد را سه مشکل اساسی در اجرای احکام مربوط به کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

فاطمه قاسم افزود: در بودجه ۱۴۰۰ مجلس ردیف جدیدی در این زمینه در نظر گرفت که در جلسات مکرری که در کمیسیون اجتماعی داشتیم، نهایتاً بودجه‌ها به دستگاه‌ها تزریق شد.

وی تاکید کرد: در مجلس در کنار تعریف بودجه فوق‌العاده و تخصیص بودجه، هزینه کرد دقیق مبتنی بر الگوی مداخله مؤثر را دنبال می‌کنیم.

لزوم حضور فعال ستاد ملی زن و خانواده

مدیر شبکه ایران زنان اظهار کرد: متأسفانه مشکلات زنان و خانواده بر روی زمین مانده است و ستاد ملی زن و خانواده به عنوان یک هیئت ویژه برای زنان باید حضور فعال‌تری داشته باشد.

توران ولی مراد در مورد اهمیت فعالیت مؤثر ستادی مستقل برای توانمندسازی و حل مسائل و مشکلات زنان افزود: در حوزه زن و خانواده موضوع اصلی که ذهن‌ها را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که طرح‌ها و اقداماتی شکل گیرد این است که مسائل و مشکلات زنان و خانواده بر روی زمین مانده است.

وی تاکید کرد: البته جریانات فکری مختلف با توجه به موضوعات متفاوت می‌توانند از زوایای مختلف به این مسائل نگاه کنند و هرکس به موضوعی بپردازد اما متأسفانه واقعیت این است که مسائل زنان و خانواده همچنان حل نشده باقی مانده است و تکثیر می‌شود و از شکلی به شکل دیگر در می‌آید.

مدیر شبکه ایران زنان، گفت: بحث تأسیس وزارت خانواده مدت‌ها است که مطرح شده است و مطرح کنندگان با ذهنیتی قائل به این مسئله هستند که اگر وزارتخانه‌ای داشته باشیم می‌توانیم به شکل متمرکز و بهتری بر روی این مسائل و مشکلات کار کنیم.

ولی مراد تصریح کرد: به دلیل اینکه مشکلات در این حوزه بر روی زمین مانده است تصور می‌شود که ساختار فشل است، البته ساختار به نحو امروزی که رئیس جمهور یک معاون داشته باشد و بعد در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مشاوران امور زنان و خانواده باشند و بازوهای اجرایی معاون در وزارت خانه‌ها باشند با ضعف مواجهه خواهد بود، راه رفته و عملکرد این سه دهه گذشته احتیاج به بررسی و آسیب شناسی و بازسازی دارد.

دشمنان سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته‌اند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دشمنان سبک زندگی در کشورهای اسلامی را نشانه گرفته‌اند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم شیوه حرکت، زندگی، تعامل و تصرفات ما جنبه‌های معنوی خود را از دست ندهد و یکی از این موارد حفظ جایگاه، آثار و آن میراثی است که شهدا برای ما به جای گذاشتند.

خزعلی افزود: امیدواریم در نشست‌ها بتوانیم همکاری‌های‌های خوب، جدی و عملیاتی را با خواهرانمان در بخش‌های مقاومت داشته باشیم و به طور خاص با خواهرانمان در لبنان که حقیقتاً فکرمان، نگاهمان، حرکتمان و جانمان یکی است.

وی تاکید کرد: حضور با ایمان و با اعتقاد به خداوند، کثرت را برای مؤمنین به بار خواهد آورد، زیرا «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ». اینکه اشاره کردید به مجموعه کوچک، نه؛ شما جامعه بزرگی هستید چون به قدرت بزرگی متصل هستید و ما امید این را داریم که هر روز بزرگ‌تر و وسعت بیشتری را پیدا کنید تا همه جهان اسلام را تبدیل به یک جبهه مقاومت بزرگ کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لازمه آن این است که بتوانیم ارتباط خوبی با هم داشته باشیم، مشترکات خود را پیدا و تقویت کنیم و از هرچیزی که موجب اختلاف و موجب دور شدن مسلمان‌ها از یکدیگر می‌شود، ممانعت کنیم.

کد خبر 539171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.