مجوز ساخت‌وساز در حریم شورابیل متوقف می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ساخت و ساز در حریم دریاچه شورابیل غیرقانونی است و از آن جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، جواد انصاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت شهری برای حفاظت از دریاچه شورابیل در برابر ساخت و سازها اهتمام جدی داشته و اجازه ساخت‌وساز در حریم این دریاچه را نمی‌دهد.

وی افزود: ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی از ساختمان سازی در حریم این دریاچه منع می‌شوند و هرگونه ساخت و ساز در این حریم غیر قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل از دریاچه شورابیل به‌عنوان نگین گردشگری شمال‌غرب ایران یاد کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی شورای شهر از این پس علاوه بر جلوگیری از ساخت‌وسازها هیچ‌گونه مجوزی برای ادارات به‌خصوص در مقیاس سازه سنگین در حریم این دریاچه صادر نخواهد شد.

انصاری هدف از این تصمیم را ضرورت حراست و حفاظت از مهم‌ترین میراث طبیعی درون‌شهری شمال‌غرب ایران در کلانشهر اردبیل عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری اردبیل در قبال نسل امروز و آینده شهر در ارتباط با حفظ این پدیده خدادادی و باارزش، مسئولیت دارد.

وی تصریح کرد: به همراه دیگر اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار خواستیم در صورتی که قبل از این هم از طرف مدیریت‌های سابق مجوزی در این خصوص صادر شده نسبت به توقف آن اقدام و از هرگونه فعالیت ساختمانی در این محوطه جلوگیری کند تا ضمن حفظ منظره بی‌نظیر دریاچه شورابیل، نسبت به گسترش فضاسازی و دیگر امکانات رفاهی و گردشگری در آن اقدام شود.

کد خبر 539118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.