ماجرای عجیب انتصاب یک سرپرست؛ انتخابات مهندسی شده؟!

اعضای مجمع هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان پس از یک ماه از انتخابات این هیئت با نوشتن نامه و جمع آوری امضا درخواست به برگزاری مجمع فوق العاده کردند و علت آن را ضعف رئیس هیئت دانسته‌اند و این درحالی است که پس از گذشت یک ماه نمی توان عملکرد یک هیئت را به درستی ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ششم خردادماه انتخابات هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی استان اصفهان برگزار و "شهرام شاهزمانی" در دور دوم رأی‌گیری، با یک رأی بیشتر نسبت به "ایمان زیرک" به عنوان رئیس این هیئت به انتخاب شد.

حدود یک ماه پس از برگزاری این انتخابات، اعضای مجمع نامه‌ای تحت عنوان "عدم تعامل شاهزمانی و عمل نکردن به وعده‌های خود" نوشتند و آن را امضا کردند تا مجمع فوق‌العاده برگزار شود. در این بین فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی هم که اعتقاد داشت در مدت یک ماه نمی‌شود عملکرد کسی را بررسی کرد، از برگزاری مجمع فوق‌العاده امتناع و کار را به تصمیم وزارت ورزش و دادگاه حکمیت واگذار کرد. دادگاه حکمیت هم با حضور "مهدی علینژاد"، معاون توسعه ورزش‌قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، "مازیار ناظمی"، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و "محمد طباطبایی"، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد و به موجب این دادگاه به شهرام شاهزمانی یک ماه فرصت داده شد تا رأی اعضای مجمع را برگرداند و در غیر این صورت باید با تعامل فدراسیون و اداره کل تصمیمی گرفته شود.

شاهزمانی اما در مدت تعیین شده نتوانست رأی اعضای مجمع را برگرداند و محمد طباطبایی از اعضای اداره کل یک نفر را به عنوان سرپرست این هیئت مشخص کرد، ولی ناظمی حکم این سرپرست را صادر نکرد که در نتیجه آن، وزارت ورزش اختیار ابلاغ را به محمد طباطبایی داد.

ورزشکاران موتورسواری و اتومبیلرانی که نسبت به این وضعیت اعتراض داشتند نامه‌ای برای "سیدرضا مرتضوی" استاندار اصفهان ارسال کردند و از او خواستند به این ماجرا ورود کند که در نتیجه آن، از جانب استاندار درخواست می‌شود جلسه‌ای بگذارند و این موضوع را دوستانه حل کنند.

چند روز پیش این جلسه با حضور شاهزمانی و مخالفان او برگزار شد که طباطبایی می‌گوید " اگر بتوانی رأی یک الی دو نفر از این اعضا را بگیری حکم سرپرستی باطل و می‌توانی به کار خود ادامه دهی" اما شاه زمانی بازهم موفق نشد رأی اعضا را بگیرد. در این جلسه محمدرضا اعتمادی به عنوان سرپرست معرفی شد و شاهزمانی آنجا را ترک می‌کند.

شهرام شاهزمانی، رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان در رابطه با این اتفاقات، اظهار کرد: مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی با اختلاف یک رأی به نفع من تمام شد که محمد طباطبایی تعجب کرد، زیرا کاندید مورد نظر او من نبودم و یکی از دوستانم تعریف می‌کرد زمانی که از مجمع آمده بود بیرون می‌گفت تا یک ماه دیگر شاهزمانی را بر می‌دارم! مجامعی که با اختلاف یک رأی تمام شود، رای‌های مخالف آماده هستند و تنها نیاز است یک الی دو رأی موافق را برگردانی که مدیرکل ورزش اصفهان افراد مجمع را تحریک و با حمایتی که از آنان داشت، کارشکنی کرد و رأی برخی افراد را نسبت به من عوض کرد.

با ۱۸۰ میلیون توان بدهی هیئت را به من دادند

وی ادامه داد: اعضا کمتر از یک ماه درخواست مجمع فوق العاده دادند که فدراسیون عملکرد خوب هیئت را دید و از ما پشتیبانی کرد. هیئت را با ۱۸۰ میلیون بدهی به من تحویل دادند، در حال حاضر بدهی ۲۷ میلیون تومان است و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این شش ماه فعالیت، مبلغی به من کمک نکرد و خودم گردش مالی ایجاد کردم. زمانی که آمدم سه نفر عضو داشتیم و الان بیش از ۳۰۰ نفر عضو داریم که سازماندهی و بیمه شدند.

رئیس سابق هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با بیان اینکه با پیگیری‌های طباطبایی جلسه حکمیت ورزش تشکیل شد، تصریح کرد: در حکمیت رأی صادر شد که اگر در مدت یک ماه بتوانم رأی اعضا را عوض کنم که هیچ، اما اگر نتوانم فدراسیون و اداره کل باید با یکدیگر به یک تعاملی برسند و مجمع فوق العاده برگزار کنند. هفت روز بعد از حکمیت اساسنامه جدید هیئت‌های ورزشی آمد که هر تصمیمی قبلاً بوده باطل است، اگر باید مجمع فوق العاده برگزار شود، بر اساس قوانین جدید باشد که در قوانین جدید مجمع تشکیل شده از ۳۰ الی ۲۶ نفر است.

شاهزمانی اضافه کرد: برای گرفتن رأی اعضا در قانون جدید باید با ۲۱ نفر دیگر جلسه تشکیل می‌دادند ولی قاطعانه می‌گفتند قانون قدیم است و باید رأی ۹ نفر را بگیری و بعد از آن اعلام کردند فدراسیون همکاری نمی‌کند و سرپرست می‌گذاریم که این درست نبود، زیرا برای رأی مجمع قانون قدیم را در نظر گرفتن و برای اعمال آن از قانون جدید استفاده کردند. طباطبایی برای دیگر مجامع ورزشی مثل کبدی، کارگری و … این مشکلات را به وجود آورده و در انتخابات هیئت‌ها مهندسی می‌کند.

مدیرکل گفت یک ماهه شاهزمانی را بر می‌دارم!

وی خاطر نشان کرد: طباطبایی با ارتباطات وزارت ورزش و وقتی دید فدراسیون قاطعانه از من حمایت می‌کند، نامه‌ای از توسعه قهرمانی وزارت گرفتند که خود مدیرکل حکم سرپرست را بزند و این درست نبود، زیرا رئیس مجمع فدراسیون است و حکم باید از جانب آن باشد. این عدم تعامل و رفتار مغرضانه اداره کل اصفهان با من و عدم تعامل با فدراسیون که حکمی را می‌زنند و فدراسیون آن را قبول ندارد بین ورزشکاران تشنجی به وجود آورد و ورزشکاران نامه‌ای به استاندار نوشتند که او هم ورود کرد و گفت تا اطلاع ثانوی از هرگونه اقدامی خود داری کنید، یک هفته از این دستور گذشت و با پیگیری‌های طباطبایی جلسه‌ای تشکیل شد که معاون استاندار اعلام کرد جلسه‌ای با مخالفان و موافقان شاهزمانی برگزار کنید و روند مصالحه را پیش بگیرید و هیچ گونه تغیری انجام نشود، اما طباطبایی فقط اعضای مخالف را آورد و وارد جلسه که شدم اعتراض کردم گفتند اگر بتوانی رأی حتی یک نفر از این ۹ نفر را بگیری حکم لغو می‌شود و می‌توانی به کار خود ادامه دهی، من هم گفتم رأی گیری شما برای من اعتباری ندارد چون رسمیتی ندارد، رئیس فدراسیون که مرجع و رئیس مجمع می‌باشد برای من حکم زده که اگر حکمی از جانب آنها مبنی بر عزل بیاید من قبول می‌کنم و حکم سرپرستی که گذاشتید را قبول ندارم و جلسه را ترک کردم.

رئیس سابق هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با اشاره به اینکه فدراسیون حکم سرپرست را قبول ندارد، گفت: ناهماهنگی و غرض‌ورزی اداره کل با من و عدم تعامل با فدراسیون باعث تشنج بین ورزشکاران می‌شود که به این رشته آسیب خواهد زد، از مسئولان عالی رتبه و مدیران کلان استان اصفهان می‌خواهم فکری برای بی کفایتی این مدیران انجام دهند.

یکسری از اعضا مجمع شروع به سهم خواهی، گروکشی‌ها باج خواهی کردند

شاهزمانی در جواب به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا وعده مقامی قبل از انتخابات به اعضای مجمع داده‌ا ید، اظهار کرد: خیر چنین چیزی نیست، بعد از اینکه به عنوان رئیس هیئت انتخاب شدم یکسری از اعضا مجمع شروع به سهم خواهی، گروکشی‌ها باج خواهی کردند که قبول نکردم، در مقطعی هم من را تهدید کردند که امضا جمع می‌کنیم و تو برکنار می‌شوی!

مدیرکل اصفهان بیشتر برای تغییر راغب بود

در ادامه و برای شفاف‌تر شدن موضوع به سراغ مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی رفتیم که او در رابطه با مشکلاتی که برای هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان به وجود آمده، اظهار کرد: خرداد سال جاری به اصفهان آمدیم تا انتخابات هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان را برگزار کنیم، شهرام شاهزمانی در دور دوم رأی گیری به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. حدود یک ماه بعد امضاهایی از طرف اعضای مجمع آمد که عملکرد شاهزمانی ضعیف است؛ در صورتی که حداقل یک سال طول می‌کشد تا عملکرد یک هیئت را قضاوت کرد، به نظر من این موضوع حرفه‌ای نبود و مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان بیشتر برای تغییر شاهزمانی راغب بود که من هم به عنوان رئیس فدراسیون وظیفه داشتم از شاکله فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی دفاع کنم.

عضو مجمع نباید منافع شخصی خود را در نظر بگیرد

وی افزود: چگونه در مدت یک ماه به این نتیجه رسیدند که شخص به وعده‌های خود عمل نکرده و اصلاً چه وعده‌ای داده است؟ همه این موارد برای من جای سوال دارد. کسی که به عنوان عضو مجمع حق رأی دادن دارد نباید منافع شخصی خود را در نظر بگیرد بلکه باید به فکر منافع هیئت باشد. عملکرد شش ماهه شاهزمانی را بررسی کردیم و دیدیم خوب بوده و چرا باید عوض شود، اما بر اساس قانون اعضای مجمع حق دارند امضا جمع کنند و مجمع فوق العاده برگزار شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با بیان اینکه در جلسه حکمیت یک ماه دیگر به شاهزمانی فرصت داده شد تا رأی اعضای مجمع را عوض کند، تصریح کرد: شاهزمانی موفق نشد رأی اعضای مجمع را بگیرد پس تصمیم بر این شد با توافق فدراسیون و اداره کل یک سرپرست تعیین شود. جلسه‌ای با هیئت رئیسه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی داشتیم که قرار شد طبق درخواست اعضای مجمع، مجمع فوق العاده برگزار شود و به صورت قانونی پیش برویم که این را به اداره کل ابلاغ کردیم ولی طباطبایی اصرار بر برکناری شاهزمانی و گذاشتن سرپرست داشت. از جمله امضا کنندگان برکناری شاهزمانی شخص طباطبایی است که برای من عجیب است، زیرا اداره کل باید بی‌طرف باشد!

ناظمی اضافه کرد: مدیرکل ورزش استان اصفهان با اختیاری که از وزارت ورزش گرفت، سرپرست را مشخص کرد و ما هم به نظر معاون قهرمانی احترام می‌گذاریم. می‌خواهیم آرامش استان اصفهان حفظ شود و این هیئت بعد از پنج الی شش ماه که سرپرست داشت، رئیسی برای آن انتخاب شد و چند ماه کار کرد و حالا دوباره باید با سرپرست اداره شود. اصفهان در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی استان محوری است که با این شرایط حدود ۷ ماه فرصت برای کار کردن را از دست می‌دهد.

امیدوارم قوانین اشتباه درست شود

وی خاطر نشان کرد: به عنوان رئیس فدراسیون می‌خواستم آرامش حفظ شود و اگر اختلافی وجود دارد با صحبت حل شود، حتی نایب رئیس فدراسیون را به اصفهان فرستادم و گفتم با موافقین و مخالفین صحبت کن و هرچه برداشت کردی به ما بگو تا تصمیم بگیریم و این فرد دو روز در اصفهان بود که گفت حق را به شاهزمانی می‌دهم زیرا کار می‌کند و مشکلی نمی‌بینم. تمام این مراحل را طی کردیم ولی دوستان از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنند که امیدوارم این قانون‌های اشتباه درست شود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: بحثی وجود دارد به نام آبروی افراد و حق الناس، این مسئله می‌توانست بهتر از این حل شود. حکایت ما مثل مادر و نامادری می‌ماند که ما مادر هستیم و نمی‌خواهیم فرزندمان از بین برود ولی نامادری حتی بدش هم نمی‌آید که از بین برود. به عنوان مسئول این رشته دغدغه مند هستیم، با شاهزمانی آشنایی زیادی ندارم ولی جز کار و تلاش چیزی از او ندیدیم و در کل تابع قانون هستم.

اینقدر که طباطبایی پیگیر برکناری شاهزمانی بود، مسائل دیگر استان را پیگیری می‌کرد همه حل می‌شد

ناظمی با بیان اینکه هر سرپرست و رئیس هیئت بخواهد کار کند طبق قانون حکم رئیس فدراسیون را می‌خواهد، تصریح کرد: اینقدر که طباطبایی پیگیر برکناری شاهزمانی است اگر دیگر مسائل استان را به این شکل پیگیری می‌کرد همه مشکلات حل می‌شد. هرکسی هرجایی مسئولیتی دارد، حق الناس هم وجود دارد و نباید به خاطر جایگاه فردی تصمیم بگیرند.

وی در خصوص سرپرستی محمدرضا اعتمادی در هیئت موتور سواری و اتو موبیل رانی استان اصفهان، گفت: شنیدم فردی که انتخاب شده سابقه‌ای ندارد و از افراد اداره کل است، باید با طباطبایی صحبت کنم و اگر کسی می‌خواهد بیاید باید از خانواده موتورسواری و اتومبیلرانی باشد. می‌گویند حکم این فرد به مدت چهار ماه خورده که زیاد است و باید دوماهه باشد تا دوباره انتخابات را محکم‌تر برگزار کنیم و اگر نیاز بود دوباره شاهزمانی حضور پیدا کند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ادامه داد: خیلی عجیب است مگر می‌شود بعد از یک ماه به این نتیجه برسند که فردی عملکرد خوبی ندارد، در نامه نوشته شده به وعده‌های خود عمل نکرده پس مشخص است وعده‌ها شخصی بوده است.

اما محمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، در رابطه با اتفاقات اخیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان، گفت: دو ماه پس از اینکه مجمع برگزار شد اعضای مجمع درخواست مجمع فوق العاده دادند، زیرا رئیس هیئت با آنها تعامل نداشته و به وعده‌هایی که داده عمل نکرده است. این درخواست به فدراسیون فرستاده شد که ۱۵ روز زمان داشتند برای برگزاری مجمع فوق‌العاده اقدام کنند ولی این اتفاق رخ نداد و طبق آئین نامه دیگر فدراسیون توانایی برگزاری مجمع فوق العاده را ندارد، زیرا از آن تاریخی که در آئین نامه آمده تخطی و عبور کرده است. درخواست حکمیت کردیم زیرا اداره کل ورزش و جوانان حامی رأی مجمع است، اداره کل نامه‌ای به وزارت ورزش که بعد از مدتی حکمیت برگزار می‌شود و در آن جلسه یک ماه به شاهزمانی فرصت داده می‌شود که نظر اعضای مجمع را برگرداند ولی موفق نمی‌شود.

شاهزمانی به اعضا مجمع وعده وعید داده بود!

طباطبایی در پاسخ به این سوال عملکرد یک هیئت حداقل نیاز به یک سال زمان دارد و چگونه اعضای مجمع توانسته اند در دو ماه به جمع بندی برسند؟ گفت: شاهزمانی به اعضا مجمع قول‌هایی داده بود تا از آنها در جاهای مختلف هیئت استفاده کند، اما پس از انتخاب شدن نه تنها از آنها استفاده نکرد بلکه می‌خواست آنها را از هیئت کنار بگذارد و به همین خاطر اعضای مجمع درخواست تشکیل مجمع فوق‌العاده را دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه زدن حکم سرپرستی تخطی از قانون نبوده است، افزود: پس از جلساتی که در حکمیت ورزش داشتیم و بعد از پایان زمان حکم؛ آقای ناظمی همکاری لازم را برای انتخاب سرپرست نداشت و به همین خاطر نامه‌ای به علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش زدیم و در پاسخ به نامه اداره کل، به ما اختیار داده شد تا بتوانیم سرپرست جدید را انتخاب کنیم.

مهندسی هیئت‌های ورزشی صحت ندارد

وی در پاسخ به این سوال که این گونه رفتارها صحه بر مهندسی انتخابات هیئت‌ها نمی‌گذارد؟ افزود: چنین چیزی صحت ندارد و اگر ما تغییراتی در هیئت موتور سواری داشته ایم تنها به خاطر درخواستی بوده که اعضای مجمع داشته‌اند.

طباطبایی در خصوص قانون جدید برگزاری مجمع انتخابی هیئت‌ها، گفت: این قانون بعد از حکم حکمیت آمد و ما از وکیل حقوقی پرسیدیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که گذاشتن سرپرست توسط اداره کل ورزش و جوانان قانونی بوده است.

وی ادامه داد: بعد از آن ناظمی برای ابلاغی برای سرپرست نزد و گفت از نظر ما شاهزمانی رئیس هیئت است، وزارت ورزش پیگیری کرد که با توجه به دادگاه حکمیت چرا سرپرست معرفی نمی‌شود و اداره کل هم در جواب نامه‌ای زد که ناظمی رأی حکمیت را به رسمیت نمی‌شناسد و اقدامی نکرده است. وزارت ورزش دوباره نامه‌ای زد و به ما اختیار داد که خودمان حکم سرپرستی را بزنیم.

هیئت بدون بدهی به شاهزمانی واگذار شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: استاندار به این مسئله ورود کرد و گفت جلسه‌ای با مخالفین شاهزمانی بگذارید و این موضوع را دوستانه حل کنید. ما جلسه را برگزار کردیم و خود شاهزمانی را هم دعوت کریم که در آن جلسه گفتیم اگر بتوانی رأی حتی دو نفر از این اعضا را برگردانی به عنوان رئیس هیئت می‌توانی به کار خود ادامه دهی، اما موفق نشد و ما اعتمادی را به عنوان سرپرست معرفی کردیم که شاهزمانی جلسه را ترک کرد.

طباطبایی در جواب به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان ۱۸۰ میلیون بدهی داشته است؟ خاطر نشان کرد: خیر، زمانی که شاهزمانی هیئت را گرفت هیچ بدهی وجود نداشت و حتی پول هم در حساب هیئت بود.

کد خبر 539094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.