از رو بوسی داور و مدیرعامل تا انتخاب کوبل داوری از استان زنجان!

تیم‌های ون پارس و نود ارومیه از سری مسابقات جام حذفی فوتبال به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار حواشی زیادی را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ون پارس نقش جهان که در دسته دوم فوتبال کشور حاضر است به عنوان سومین نماینده استان اصفهان در سطح فوتبال حرفه‌ای کشورمان کار می‌کند. این تیم در چارچوب مسابقات جام حذفی روز شنبه _ششم آذرماه_ به مصاف نود ارومیه در خانه میزبان رفت. اما این دیدار کم حواشی نداشته و مسائلی در مسابقه پیش آمده است که به نظر می‌رسد به نوعی در حق نماینده اصفهان اجحاف شده است. در این گزارش قصد داریم حواشی پیش آمده را بررسی و مرور کنیم:

سکانس اول؛ انتخاب کوبل داوری از استان زنجان

یکی از مواردی که از سوی مسئولان باشگاه ون پارس مورد اعتراض قرار گرفته انتخاب کوبل داوری آذری زبان است. این در حالی است که یک پای مسابقه نیز از استان آذربایجان غربی بوده و انتخاب این کوبل داوری شائبه‌های زیادی را به وجود آورده است. داور این دیدار مجید محمدی و کمک‌های اول و دوم به ترتیب مهرداد نجفی و اصغر مالکی بودند. همچنین داور چهارم این مسابقه فرهاد امینی بود که همگی از استان زنجان حضور داشته‌اند. قطعاً سازمان لیگ فوتبال کشورمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌توانست با انتخاب کوبل داوری از دیگر استان‌های کشور تمام حواشی و شائبه‌های این مسابقه را که قبل از سوت داور شروع شده بود پایان دهد.

سکانس دوم؛ از اخراج کمک مربی نود ارومیه تا خوش و بش داور با آقای مدیرعامل!

اما پس از حواشی انتخاب کوبل داوری در دقیقه ۱۰ این مسابقه یکی از مربیان تیم نود ارومیه به دلیل اعتراض‌های زیاد به قضاوت داور از روی نیمکت اخراج شده و به سکوها منتقل شد. بعد از این صحنه مدیرعامل نود ارومیه با حضور در کنار زمین و در حالی که لباس نظامی به تن داشت به تصمیمات داور معترض می‌شود و مجید محمدی داور این دیدار نیز با آرام کردن فضا و خوش و بش با وی در اقدامی عجیب با مدیرعامل نود ارومیه روبوسی کرده و بازی را ادامه می‌دهد.

در ادامه می‌توانید این صحنه را که از سوی باشگاه ون پارس نقش جهان در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار گرفته است، مشاهده کنید:

سکانس سوم؛ اخراج بازیکن ون پارس بر اساس گزارش بازیکن حریف!

۱۰ دقیقه بعد و در دقیقه ۲۰ بازی عرفان زرینی، بازیکن ون پارس پشت محوطه جریمه حریف سرنگون می‌شود اما داور تصمیم به ادامه بازی می‌گیرد. تا این جای کار همه چیز عادی است اما ماجرا از اینجا شروع می‌شود که داور مسابقه بعد از دقایقی و بر اساس شنیده‌هایی از بازیکن نود ارومیه تصمیم به اخراج زرینی می‌گیرد. در واقع بازیکن نود ارومیه به داور می‌گوید بازیکن حریف به وی فحاشی کرده است و بر اساس همین شنیده مهاجم ون پارس اخراج می‌شود. این در حالی است که علاوه بر اشتباه داور مسابقه در این مورد، سعید مظفری زاده، کارشناس داوری معتقد است در همان صحنه خطا روی بازیکن ون پارس نقش جهان اتفاق افتاده است و ضربه مستقیم باید به نفع تیم اصفهانی اعلام می‌شد.

در ادامه صحنه خطای انجام شده و لحظه اخراج بازیکن ون پارس را مشاهده می‌کنید:

سکانس پایانی؛ اعلام پنالتی مشکوک و باخت نماینده اصفهان!

در دقیقه ۹۴ این دیدار در صحنه‌ای که کرنر از سمت راست زمین برای نود ارومیه اعلام شده بود، برخورد ساده‌ای بین بازیکن ون پارس و نود ارومیه شکل می‌گیرد که به نظر می‌رسید این برخورد در محوطه جریمه کاملاً مرسوم است. پس از این صحنه داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد. این در حالی است که صحنه مذکور کاملاً بحث برانگیز بود و تصمیم اشتباه داور را در پی داشت که باید بیشتر مورد بحث و کارشناسی قرار بگیرد. اما در نهایت پنالتی گرفته شده برای نماینده آذربایجان غربی به گل تبدیل شد و زمینه ساز حذف نماینده اصفهان می‌شود.

در ادامه این صحنه مشکوک که منجر به پنالتی در دقایق پایانی برای تیم نود ارومیه شد را مشاهده می‌کنید:

کد خبر 538952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.