تولید بیش از ۳۶ عنوان اسباب‌بازی از سوی کانون

در سه سال گذشته بیش از ۳۶ عنوان سرگرمی و اسباب‌بازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری با برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی و همچنین ایده‌آزاد بازی‌های رایانه‌ای در زمینه تولید محصولات سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌است.

این محصولات در حوزه تولید اسباب‌بازی در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، دوازده عنوان سرگرمی به تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۰۰، در سال ۱۳۹۹ چهارده عنوان به تعداد ۱۷۴ هزار و ۷۸۰ و در سال ۱۴۰۰ ده عنوان و به تعداد ۳۳ هزار بوده است. همچنین سرگرمی باغ فرش، کمی بزرگ‌تر، کلمه‌ساز انگلیسی، کتاب‌بازی «کرم اندازه‌گیر»، بوردگیم «میهمان‌های ناخوانده»، و کتاب پازل «آهو و پرنده» از دیگر محصولاتی است که کانون در دست تولید دارد.

این مرکز با توجه به نقش و جایگاهی که دارد همواره به دنبال حمایت و تعامل با تولیدکنندگان اسباب‌بازی به‌ویژه تولیدکنندگان نوپا است. بر همین اساس، با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه پیوست فرهنگی، کانون اقدام به تولید محصولات جدیدی از جمله اسباب‌بازی در این حوزه داشته‌است.

از این بابت، کانون از سال ۱۳۹۷ تاکنون با شناسایی افراد جوان و خلاق توانسته با ایجاد بانک اطلاعاتی از طراحان این حوزه و از طریق برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی و همچنین ایده‌آزاد بازی‌های رایانه‌ای، دوره‌های کارشناسی و آموزش‌های تخصصی را با حضور استادان بنام این حوزه برگزار و بیش از ۱۸۰ ماکت اسباب‌بازی که با نگاه و فرهنگ ایرانی طراحی شده، برای تولید آماده کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای، این فرصت را برای تمامی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران صنعت اسباب‌بازی فراهم آورده است تا در قالب کار مشارکتی و یا تولید با نشان خود اقدام کنند.

کد خبر 538902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.