برگزاری دوره‌های آموزشی از راهکارهای اصلی مقابله با آسیب‌های زلزله است

بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با همکاری سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک برگزار شد.

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف معرفی مدارس به عنوان مکان امن برای دانش آموزان و اهالی محل در مواقع بحران و با شعار “مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور” همچون سنوات گذشته برگزار شد.

وی هدف از برگزاری مانور زلزله را آموزش صحیح دانش آموزان برای مقابله با زلزله عنوان کرد و افزود: پناه‌گیری صحیح، تخلیه اضطراری مدرسه و کمک به افراد آسیب دیده موضوعات مهمی است که در این مانور مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله، گسترش فرهنگ ایمنی در سطح مدارس و به تبع آن در جامعه، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در هنگام زلزله و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی از جمله راهکارهای اصلی برای مقابله با آسیب‌های زلزله است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با فراگیری آموزش‌های مختلف از جمله آشنایی با اصول ایمنی، خروج اضطراری و پناه‌گیری، می‌توانند به اعضای خانواده نیز آموزش دهند.

آقازیارتی خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری مانور نیز مربیان این سازمان به دانش آموزان، نکات ایمنی در زمان بروز زلزله و نحوه امدادرسانی به محبوسان در زیر آوار و نیز خاموش سازی آتش احتمالی را به وسیله خاموش کننده‌های دستی آموزش داده و دانش آموزان با شروع مانور، به تمرین آن‌ها پرداختند.

کد خبر 538832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.