فقط خودش و دیگر هیچ در «اول شخص مفرد»

این‌ روزها نمایش «اول شخص مفرد» در تماشاخانه اردیبهشت اصفهان، روایتگر موضوع تنهایی، ذره‌ای شدنِ هراس‌انگیز جامعه و تضاد با جمع‌گرایی است و این موضوع را با برش‌هایی از زندگی مردی به نام مهرداد بازگو می‌کند.

امید نیاز، کارگردان نمایش «اول شخص مفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «اول شخص مفرد» روایتگر زندگی مردی به نام مهرداد است که زندگی او با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو شده است. مهرداد با شیرین زندگی می‌کند و فی‌الحال به آرامش رسیده است.

وی با بیان اینکه ضرورت تولید این اثر با توجه به مقوله تنهایی و اتمیزه شدن انسان در عصر حاضر احساس شد، افزود: خوشبختانه نمایش «اول شخص مفرد» با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبه‌رو شده است به طوری‌که تماشاگران چندین بار بلیط تهیه می‌کنند تا یک‌بار دیگر به تماشای این اثر بنشینند.

فقط خودش و دیگر هیچ در «اول شخص مفرد»

نیاز گفت: استاد پرویز پرستویی در ابتدا قرار بود که برای اجراهای نمایش سبوط در تهران به عنوان تهیه کننده با ما همراه باشد که شیوع کرونا مانع از این همکاری شد. سپس از آنجایی که ایشان به تئاتر و رفتارهای سازنده و ریشه‌ای معتقد است و با توجه به پیشینه سینمایی و تئاتری من و مونس پورفاتحیان، ارتباط ما در چند سال اخیر نزدیک‌تر شد و در نهایت نمایش «اول شخص مفرد» مطلعی برای آغاز یک همکاری درازمدت شد.

این کارگردان تصریح کرد: استاد پرویز پرستویی تهیه کننده نمایش «اول شخص مفرد» و نویسنده و طراح و کارگردان آن امید نیاز است، همچنین مونس پورفاتحیان مباشر تهیه، مهرداد رجب‌سرباز دستیار کارگردان، ایلیا نیاز مدیر صحنه و آتنا جعفری به عنوان پشتیبانی در این کار همراه ما هستند، ضمن اینکه شیوا عباسی، امید نیاز و مهسا شریف به عنوان بازیگر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فقط خودش و دیگر هیچ در «اول شخص مفرد»

وی افزود: با توجه به درخواست‌هایی که در مورد نمایش «اول شخص مفرد» صورت گرفته است برنامه‌ای برای اجرای این نمایش در استان‌ها و شهرهای دیگر نیز در نظر گرفته‌ایم که در آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان برای بازدید از نمایش «اول شخص مفرد» تا ۱۹ آذرماه می‌توانند به تماشاخانه اردیبهشت، واقع در خیابان وحید، ابتدای خیابان خاقانی، بن بست ۳۷، آموزشگاه اردیبهشت مراجعه کنند.

کد خبر 538811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.