بررسی مکتب زاگرب در سالن سعدی

مکتب پویانمایی «زاگرب» در نشست انیمیشن فیلم‌خانه حوزه هنری، در عمارت تاریخی اصفهان بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از سوی فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان و دفتر تخصصی سینما، نشست انیمیشن با موضوع بررسی «مکتب زاگرب» و با حضور «هاجر کمیلی» مدرس دانشگاه، نقاش و انیماتور برگزار می‌شود.

مکتب پویانمایی زاگرب مشهور به مکتب زاگرب یک جنبش و نهضت فیلم‌سازی در ژانر پویانمایی بود که از ابتدای دهه ۵۰ در زاگرب فیلم و در کرواسی در زمان جمهوری فدرال سوسیالستی یوگسلاوی آغاز شد. این مکتب توسط مورخ سینما ژرژ سادول بین سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۳ نام‌گذاری شده است.

در دنیای فانتزی نقاشی متحرک، مکتب زاگرب با اعتبارترین و به تعبیری محترم‌ترین جنبش فیلم‌سازی انیمیشن در جهان شناخته می‌شود. از آن موقع عمده نویسندگان سینمایی و علاقه‌مندان به سینما به تبعیت از واژه ابداع شده توسط ژرژ سادول، این جنبش سینمایی را به مکتب زاگرب می‌شناسند.

در مکتب زاگرب اصل کار بر سادگی و خلق کاراکترهایی بود که کودکان و بزرگسالان به تمام معنی آنها را در زندگی خود لمس کنند. طنز، سادگی و غلبه محتوی بر فرم از اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده سیاست هنری انیماتورهای مکتب زاگرب بود. خالقان این انیمیشن‌ها موضوع را بسیار مهم می‌دانستند و سادگی در بیان آن را برای تماشاگران جا انداختند.

مکتب پویانمایی «زاگرب» در برنامه انیمیشن این هفته، چهارشنبه _دهم آذرماه_ ساعت ۱۷ با حضور هاجر کمیلی، در سالن سعدی عمارت تاریخی اصفهان، واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود.

بررسی مکتب زاگرب در سالن سعدی

کد خبر 538791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.