لزوم ارایه برنامه منسجم برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

شهردار گناباد گفت: افزایش جمعیت و جولان سگهای ولگرد و بدون صاحب در این شهر به یکی از مشکلات اصلی مدیریت شهری تبدیل شده و امنیت جامعه و شهروندان را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش ایمنا، حمید زارع حسینی با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب از محیط شهری به یک مطالبه مهم اجتماعی تبدیل شده است، اظهار کرد: شهرداری گناباد از یک سال قبل با راه‌اندازی پناهگاه، طرح جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را در دستور کار قرار داد که در ماه‌های اخیر با تشدید این معضل، طرح فوق به صورت ضربتی در دست اجرا است و سگ‌ها بعد از زنده گیری به پناهگاه فوق انتقال می‌یابند.

وی افزود: از ابتدای آبانماه امسال ۹۰ قلاده سگ از سطح شهر گناباد جمع‌آوری و به این پناهگاه منتقل شده‌اند که هزینه جمع‌آوری هر قلاده سگ یک میلیون ریال و هزینه نگهداری روزانه آن نیز ۲۰۰ هزار ریال است.

شهردار گناباد خاطرنشان کرد: البته جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهری کار آسانی نیست، اما به منظور تأمین رضایت خاطر و امنیت شهروندان، این طرح به صورت بی‌وقفه انجام می‌شود و روزانه چهار تا پنج قلاده سگ از معابر شهری جمع‌آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مختص یک شهر یا استان نیست و برای انجام درست آن باید به صورت کشوری و استانی برنامه‌ریزی منسجمی بین همه بخش‌ها صورت گیرد و از همه ظرفیت‌های موجود بهره گرفته شود و هر یک از شهرداری‌ها یک پناهگاه برای نگهداری سگ‌ها داشته باشند.

زارع حسینی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی تنها پنج پناهگاه برای نگهداری سگ‌های ولگرد وجود دارد، تصریح کرد: این مساله مشکلات فراوانی برای شهرداری‌های دارای پناهگاه فراهم آورده و بارها مشاهده شده است که این سگ‌ها از جاهای دیگر منتقل و در اطراف شهرهای دارای پناهگاه مانند گناباد رها می‌شوند که این خود باعث تشدید مشکلات این مناطق می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 538775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.