آلومینیوم اراک_ذوب آهن اصفهان/ به دنبال پایان تزلزل!

شاگردان تارتار در هفته هفتم لیگ بیست و یکم، مهمان آلومینیوم اراک خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک در چارچوب هفته هفتم از بیست و یکمین دوره لیگ برتر، امروز از ساعت ۱۵ در شهر اراک با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته رقابت‌ها برابر فولاد شکست خورد و نتوانست در خانه امتیازی کسب کند. در طرف دیگر مسابقه تیم آلومینیوم با رسول خطیبی توانست در دیدار گذشته خود برابر هوادار به تساوی بدون گل برسد. البته تیم خطیبی نشان داده در این فصل می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد و نمایش خوبی را داشته است.

وضعیت دو تیم

شاگردان تارتار در شرایطی برابر حریف قرار می‌گیرند که هفته گذشته مقابل فولاد تن به یک شکست خانگی دادند تا روند سینوسی نتایج این تیم همچنان ادامه داشته باشد. ذوبی‌ها در شش بازی قبلی خود سه برد و سه شکست را تجربه کرده و با اندوختن ۹ امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده و برای بهبود جایگاه‌شان محکوم به شکست آلومینیوم اراک هستند.

در آن سو آلومینیوم اراک که در فصل جدید عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته است، هفته گذشته مقابل هوادار با تساوی بدون گل متوقف شد تا صدر جدول را به سپاهان واگذار کند. آلومینیوم اراک در شش هفته گذشته سه برد و سه تساوی به دست آورده است و با اندوختن ۱۲ امتیاز در رده پنجم جدول ایستاده است.

 آلومینیوم اراک_ذوب آهن اصفهان/ به دنبال پایان تزلزل!

ذوب آهن ترمز آلومینیوم را می‌کشد؟

تیم مهدی تارتار فصل جاری را خوب شروع کرده و تا بدین جای فصل نتایج قابل دفاعی کسب کرده اما روند سینوسی نتایج این تیم باعث شده که ذوب‌آهن جایی در بین تیم‌های بالانشین نداشته باشد. سبزپوشان اصفهانی برای بهبود جایگاهش در جدول به سه امتیاز مقابل آلومینیوم نیاز مبرمی دارند. از طرف دیگر ناکامی‌های چند فصل اخیر باعث شده سبزپوشان اصفهانی با کوچک‌ترین لغزشی تحت فشارهای روحی و روانی قرار بگیرند و شکست هفته گذشته ذوبی‌ها باعث افزایش حساسیت نتیجه بازی مقابل آلومینیوم اراک شده است.

ذوب‌آهن در فصل جاری خوب بازی می‌کند و از نظر ساختار و تاکتیک تیمی به انسجام و پختگی لازم رسیده است. اما نوع و شیوه بازی این تیم در هفته‌های گذشته نشان داده سبزپوشان اصفهانی در خط حمله با ضعف روبه‌رو هستند و یکی از اصلی‌ترین دلایل نتایج سینوسی ذوب‌آهن وجود ضعف‌هایی در خط میانی این تیم است. ذوبی‌ها با توجه به داشته‌هایشان سعی در ارائه یک فوتبال واکنش گرایانه دارند و تلاش می‌کنند با پرس سنگین حریف در میانه میدان، اجازه خلق موقعیت خاصی را به تیم مقابل نداده و با حملات سریع و برق‌آسا، از خلأهای خط دفاعی تیم مقابل سود ببرند.

سبزپوشان در خط حمله و دفاع از بازیکنان باکیفیتی برخوردار هستند و در فاز تهاجمی، موقعیت‌های بسیاری را به وجود می‌آورند اما مشکل عمده این تیم، بی‌دقتی مهاجمان در زدن ضربات نهایی است. سبزپوشان اصفهانی در فاز دفاعی عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان داده‌اند اما مدافعان این تیم هنوز به هماهنگی لازم دست پیدا نکرده و در طول بازی اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند و همین امر باعث شده تا با وجود بازی‌های خوبی که به نمایش می‌گذارند، در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کنند.

 آلومینیوم اراک_ذوب آهن اصفهان/ به دنبال پایان تزلزل!

آلومینیوم تیم جنگنده و زهردار

آلومینیوم اراک همراه با استقلال و گل گهر سه تیمی هستند که تا به این جای فصل هنوز شکستی نداشته و در خانه به سختی امتیاز از دست می‌دهد و در فاز دفاعی عملکرد خوبی دارد. شاگردان خطیبی بازی تخریبی و بسته‌ای را به نمایش گذاشته و سعی می‌کنند با تجمع در میانه میدان و پرس شدید تیم حریف، ضدحملات سریع به گل برسند و همین امر می‌تواند کار را برای ذوبی‌ها سخت کند. آلومینیومی‌ها در فاز هجومی نیز از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ به شمار آمده و موقعیت‌های گلزنی متعددی را خلق می‌کنند.

در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین معضل تارتار در بازی روز سه‌شنبه مهار کردن خط حمله خلاق و زهردار تیم آلومینیوم اراک است. با این وجود، نیاز هر دو تیم به برد و انگیزه بالای بازیکنان می‌تواند نوید دهنده ارائه یک بازی جذاب و دیدنی باشد.

چشم مدعیان به نتیجه آلومینیوم

تیم آلومینیوم اراک تا اینجای لیگ برتر باختی نداشته و حتی توانسته است پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی را در اراک متوقف کند. پیروزی شاگردان خطیبی در این بازی آن‌ها را تا رده دوم جدول بالا می‌کشاند و همچنان در بین مدعیان قهرمانی قرار می‌دهد. قطعاً مهدی تارتار و ذوب آهن بازی سختی را برابر حریف دارند و باید دید چه نتیجه‌ای از سوی سبزپوشان اصفهانی رقم می‌خورد. البته مهدی تارتار نشان داده است برابر تیم‌های مدعی این لیگ دست و پا بسته نیست. ذوب آهن توانست سپاهان را که یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی است در هفته چهارم شکست دهد و قطعاً می‌تواند از پس دیگر تیم خوب لیگ بیست و یکم نیز بر آید.

کد خبر 538762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.