انهدام گروهک تروریستی در خوزستان

انهدام گروهک تروریستی در خوزستان، ترس دختر از پخش شدن فیلم‌های محرمانه، بازداشت قاتل ۱۵ ساله، کشف ۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از یک تریلی، اعمال شیطانی وحشیانه به دختر ۱۹ ساله، دستگیری پیامبر دروغین، مرگ دردناک پسر دو ساله را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اظهار کرد: اعضای یک تیم تروریستی در تیر سال جاری خودروی گشت پاسگاه انتظامی خنافره شهرستان شادگان را مورد حمله قرار دادند. فرماندهی انتظامی استان خوزستان بلافاصله پس از رصد، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و با تلاش مستمر، هر سه عضو این باند را در شهرستان شادگان شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، آنها را طی چند عملیات منسجم و ضربتی در مخفیگاه‌هایشان دستگیر کردند.

در اطلاعیه ناجا ذکر شده است: پس از بررسی‌های فنی لازم مشخص شد، اعضای این باند وابسته به یک گروهک تروریستی بوده و از سوی آنها حمایت و هدایت می‌شدند. در بازرسی از مخفیگاه‌های اعضای این تیم تروریستی، سه قبضه سلاح جنگی و مقادیر قابل توجهی مواد منفجره و مهمات جنگی کشف شد.
بر اساس اطلاعیه ناجا، در اقدام تروریستی و ناجوانمردانه این گروهک منحله سروان مالک رسولی نیک به شهادت رسید.

ترس دختر از پخش شدن فیلم‌های محرمانه

سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار کرد: برابر شکوائیه ارائه شده مبنی بر اغفال دختر جوان جهت تهدید به انتشار تصاویرخصوصی، پرونده اولیه تشکیل شده و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی اولیه مشخص شد متهم با اغفال دختر جوان با وعده ازدواج اقدام به ایجاد رابطه دوستی با وی نموده و با بدست آوردن فیلم و عکس خصوصی از دختر جوان و با ارسال پیام‌هایی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ وی را تهدید نمود در صورت عدم واریز وجه درخواستی تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی را منتشر می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان افزود: با اقدامات تخصصی سایبری صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع متهم دستگیر شد در ادامه ادله دیجیتال متهم سایبری جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفت که با دستور قضائی عکس‌های شاکی از گوشی همراه متهم حذف و پرونده به همراه متهم تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تهدید و اغفال کابران فضای مجازی با پاسخ قاطع پلیس فتا روبرو خواهد بود و کسانی که بخواهند امنیت شبکه‌های اجتماعی را مختل کنند برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد. پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده و هم‌وطنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، در بخش ثبت گزارش‌های مردمی، با ما در میان بگذارند.

بازداشت قاتل ۱۵ ساله

یک نوجوان ۱۵ ساله در شهرستان اسلام‌آباد غرب به دلیل مشکلات خانوادگی، اعتیاد و آزار و اذیت، برادر ۲۴ ساله خود را هنگامی که خواب بود با اسلحه کشت.

این متهم ۱۵ ساله توسط پلیس دستگیر شده است و تحقیقات در خصوص علت و چگونگی این حادثه توسط پلیس در حال بررسی است.

کشف ۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از یک تریلی

سرهنگ علی ولی پور رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اظهار کرد: در پی اقدامات پیش‌دستانه و اشراف اطلاعاتی مأمورین پلیس امنیت اقتصادی تریلی ولوو حامل بار قاچاق در محدوده بزرگراه آزادگان تهران توقیف و به همراه راننده به این پلیس منتقل شد.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد کالاها همگی خارجی بوده که در کارتن‌های ایرانی بسته‌بندی و فاقد هرگونه اسناد مثبته گمرکی بودند. کالاها شامل بیش از ۵۳۰ عدد انواع دستگاه‌های الکترونیکی آشپزخانه، بیش از ۱۸۰۰ قوطی و بسته انواع پودر بدنسازی، ۱۴ هزار عدد انواع قرص و ۸۵ هزار عدد انواع آمپول خارجی بودند که ارزش ریالی آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق کالا از اهداف اصلی پلیس امنیت اقتصادی است خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه کالای مشکوک به قاچاق و یا احتکار شده با شماره ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ تماس بگیرند.

اعمال شیطانی وحشیانه به دختر ۱۹ ساله

متهم از تنهایی دختر و مشکلات روحی‌اش استفاده کرده و وقتی فرصت را برای آزار او فراهم دید، وی را مورد تعرض قرار داد. رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل به‌دنبال شکایت دختری ۱۹ ساله به نام مهسا آغاز شد. این دختر که به پلیس آگاهی رفته بود، از پسر ۲۵ ساله‌ای به نام آرشام شکایت کرد.

دختر جوان اظهار کرد: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با آرشام آشنا شدم و چند بار در غیاب خانواده‌اش به خانه او رفتم. چون پدر و مادرم معتاد بودند، او از من حمایت می‌کرد. به‌همین‌خاطر به او اعتماد داشتم. قرار بود باهم ازدواج کنیم، اما پس از چند ماه متوجه شدم او سابقه‌دار است. آرشام چندبار از کارت عابربانکم پول برداشت کرده و مرا کتک زده بود. به‌همین‌دلیل رابطه‌ام را با او تمام کردم و به او گفتم قصد ازدواج ندارم.

وی ادامه داد: پس از این ماجرا یک‌روز آرشام مرا به خانه ویلایی پدرش در لویزان دعوت کرد. من به آنجا رفته بودم تا با او صحبت کنم، اما او بدون توجه به التماس‌هایم مرا آزار داد. می‌خواستم از آنجا فرار کنم که تهدیدم کرد خانه را به آتش می‌کشد.

به‌دنبال شکایت این دختر، پسر جوان ردیابی و بازداشت شد، اما ادعا کرد با میل دختر جوان با او رابطه برقرار کرده است. متهم اظهار کرد: پدر و مادر مهسا معتاد بودند، به‌همین علت من به او و مادرش کمک مالی می‌کردم. من بارها از این دختر حمایت کردم، اما نمی‌دانم چرا چنین شکایتی را علیه من مطرح کرده و تهمت زده است. من قبلاً او را صیغه کرده بودم.

متهم بعد از طرح این ادعا در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه دختر جوان برای آرشام مجازات خواست و گفت: او بعد از اینکه مرا آزار داد، تهدیدم کرد در این‌باره به پلیس حرفی نزنم. من به‌خاطر آزار و اذیت، جرح عمدی ناشی از کتک‌زدن من و تهدید و فریب از او شکایت دارم و می‌خواهم موضوع پیگیری شود.

دختر ۱۹ ساله خطاب به قضات ادامه داد: این پسر وقتی فهمید من دیگر قصد ازدواج با او را ندارم، مرا به خانه ویلایی پدرش کشاند و آزارم داد. به‌همین‌خاطر برایش اشد مجازات را می‌خواهم. این پسر به من تهمت می‌زند و می‌گوید با هم صیغه کرده بودیم، درحالی‌که این‌طور نیست. من قبلاً ازدواج نکرده بودم و امکان صیغه برای من وجود ندارد. این پسر چنین دروغ‌هایی می‌گوید تا خودش را نجات دهد. او و خانواده‌اش مدتی است دنبال رضایت هستند و من رضایت نداده‌ام. اگر صیغه آرشام بودم، چه دلیلی داشت که او دنبال رضایت باشد.

وقتی پسر جوان روبه‌روی قضات ایستاد، اتهام تعرض را نپذیرفت و اظهار کرد: من مهسا را صیغه کرده بودم و به‌همین‌خاطر با او رابطه برقرار کردم، اما حالا صیغه‌نامه را گم کرده‌ام. احتمالاً صیغه‌نامه پیش خود مهساست، چون او می‌خواست حتماً صیغه‌نامه داشته باشد تا در آینده مشکلی برایش پیش نیاید. من به خاطر اعتمادی که داشتم، کپی نگرفتم. وقتی قضات از این پسر خواستند تا اگر واقعاً با مهسا ازدواج موقت کرده، محضری که در آنجا صیغه کرده را معرفی کند اما او نتوانست پاسخی بدهد.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، پسر جوان را به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین پرونده برای رسیدگی به سایر اتهامات به دادگاه عمومی ارسال شد. با اعتراض به این حکم، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و این حکم در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد.

دستگیری پیامبر دروغین

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی شهرستان استهبان استان فارس اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در یکی از خیابان‌های استهبان خود را پیامبر معرفی می‌کند موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند و فرد مورد نظر را در حالی که یک قبضه سلاح سرد در دست داشت دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان استان فارس افزود: در بازرسی از منزل متهم شش قبضه سلاح سرد از نوع چاقو و ساتور و ۵۵ عدد فشنگ شکاری و جنگی برنو و کلاشنیکف کشف شد.

مرگ دردناک پسر دو ساله

چند روز قبل به قاضی مصطفی واحدی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که کودکی دو ساله در یکی از بیمارستان‌ها جانش را از دست داده و روی بدنش آثار کبودی به چشم می‌خورد. جسد کودک با دستور قاضی به پزشکی‌قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود و مأموران به تحقیق از پدر وی پرداختند.

پدر او اظهار کرد: چند روز قبل با همسرم درگیر شدم و او قهر کرد و به خانه پدرش رفت. دو پسر هشت و دو ساله‌ام پیش من بودند که روز حادثه برای بازی به کوچه رفتند. آنطور که پسر بزرگم می‌گوید، پسر دو ساله‌ام روی یک گاری که در کوچه‌مان بود رفته و ناگهان از روی آن به زمین افتاده بود. در این حادثه پای او شکست و وی را به بیمارستان بردم و پس از درمان به خانه برگشتیم اما دوباره حالش بد شد و این بار که او را به بیمارستان رساندم، به کام مرگ رفت.

وی درباره آثار کبودی روی بدن پسرش تصریح کرد: احتمالاً هنگام بازی یا به‌دلیل سقوط از روی گاری آسیب دیده است. با اظهارات این مرد تحقیقات برای کشف حقیقت ماجرا ادامه دارد.

کد خبر 538706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.