توضیح رئیس فدراسیون دانشگاهی درباره اعزام‌های جهانی و آسیایی

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: اعزام‌ به مسابقات جهانی و آسیایی به بخش‌های آموزش عالی و هیات‌های استانی واگذار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، به منظور هماهنگی و بررسی تقویم رقابت‌های قهرمانی دانشجویان جهان و جام جهانی دانشگاهی ۲۰۲۲ فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) جلسه آنلاین مدیران کل تربیت بدنی بخش‌های آموزش عالی و رؤسای هیأت‌های ورزش‌های دانشگاهی استانی به مدت دو روز برگزار شد.

هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در این جلسه گفت: سیاست فدراسیون برای شرکت در مسابقات جهانی و آسیایی با توجه به توانمندی آن‌ها و بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی و نیروی انسانی متخصص در بخش‌ها و استان‌ها برخی از اعزام‌های برون مرزی به آنها واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: برای مشارکت هرچه بیشتر بخش‌ها و هیأت‌ها در برنامه‌های فدراسیون هر بخش و یا استانی که متقاضی و توانایی اعزام رشته‌ای را داشته باشد پس از بررسی‌های لازم به آنها واگذار خواهد شد و فدراسیون هم هماهنگی و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

بشیریان ادامه داد: واگذاری اعزام تیم‌های ورزشی به استان‌ها علاوه بر اینکه مسابقات دانشجویی رونق پیدا می‌کند، انسجام و تقویت ساختار بخش‌های مختلف در استان‌ها را در بر خواهد داشت و مسابقات دانشگاهی نیز با انگیزه بیشتری برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون دانشگاهی یادآور شد: رویکرد جدید فیزو توسعه فعالیت‌های توسط دانشگاه‌ها است که به صورت جام جهانی در سال ۲۰۲۲ میلادی در رشته‌های هندبال، پاورلیفتینگ، فین سویمینگ و ورزش‌های رقابتی (ووشو، کشتی آزاد و فرنگی، سامبو، موی تای، کاراته و بوکس) برگزار خواهند شد که در این خصوص دانشگاه‌ها محور اصلی می‌باشند.

در ادامه حاضران در جلسه پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند و مقرر شد تا مدیران کل تربیت بدنی بخش‌ها و رؤسای هیأت‌ها ضمن بررسی تقویم اگر آمادگی اعزام رشته‌ای را دارند را به فدراسیون اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم با فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاه‌ها FISU و کمیته‌های برگزاری مسابقات در کشورهای مختلف انجام شود.

مسابقات جهانی در سال ۲۰۲۲ در رشته‌های اسکی جهت‌یابی، صحرا نوردی، اسکواش، صخره نوردی، فوتسال، گلف، جهت‌یابی، کانو، سه‌گانه، شطرنج و پنج‌گانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 538574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.