افزایش ۴۸ درصدی روزهای ناسالم در اصفهان/انباشت آلاینده‌ها در روزهای آینده

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان گفت: متاسفانه امسال نسبت به سال گذشته شرایط آلودگی هوا نامناسب‌تر است و افزایش ۴۸ درصدی تعداد روزهای ناسالم را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشتیم.

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش روزهای ناسالم امسال، اظهار کرد: متأسفانه امسال نسبت به سال گذشته شرایط آلودگی هوا نامناسب‌تر است و شاهد افزایش ۴۸ درصدی تعداد روزهای ناسالم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم.

وی در مورد ارائه تمهیدات برای دسترسی به هوای پاک، افزود: در طول سال بر اساس قانون هوای پاک برنامه‌ها و پروژه‌های پاکسازی هوا را در دستگاه‌های اجرایی مختلف مورد پیگیری قرار می‌دهیم و اقداماتی که در شرایط خاص و طی دو ماه اخیر و تا پایان زمستان انجام می‌دهیم عمده این اقدامات سلبی و بازدارنده است.

۹۷۶ پایش شبانه‌روزی و ۱۷۲ اخطار در یک هفته اخیر

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: تنها در یک هفته اخیر همکاران محیط زیستی حدود ۹۷۶ پایش شبانه‌روزی را در سطح استان داشته‌اند که منجر به ۱۷۲ اخطار و ۳۳ گزینه قضائی بوده و ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی هم پلمپ شدند.

صادقیان ادامه داد: برای مدیریت حمل و نقل، ترافیک و تردد خودروها پلیس راهور بیش از دو هزار مورد اعمال قانون داشته که در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به موازات آن حمایت و پیگیری دستگاه قضائی در دستور کار بوده و در این مسیر به اداره محیط زیست استان کمک کرده است تا بتوانیم پیگیری‌های قضائی را انجام دهیم.

انباشت آلاینده در روزهای آینده

وی در مورد مؤثر واقع شدن این راهکارها برای کاهش آلودگی هوا، گفت: در شرایط خاص راهکاری به غیر از این موارد وجود ندارد و ناچار به انجام اقدامات مخفی هستیم تا بتوانیم آلودگی و منابع آلاینده را در بخش‌های مختلف کاهش دهیم.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان در خصوص پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آینده و انباشت آلایندگی‌ها، تصریح کرد: مطابق با آخرین اطلاعاتی که اداره هواشناسی استان اعلام کرده است، باز هم از روز سه‌شنبه تا میانه روز پنجشنبه با پایدار شدن هوا احتمال افزایش آلاینده‌ها وجود دارد.

کد خبر 538529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.