سهم ۲۹ درصدی رانندگان دارای گواهینامه پایه ۳ در تصادفات فوتی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سهم ۲۹ درصدی رانندگان دارای گواهینامه پایه ۳ در تصادفات فوتی جاده‌های استان در تابستان سال جاری خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در مورد حوادث رانندگی در جاده‌های استان که توسط کارشناسان پلیس راه در تابستان سال جاری انجام شد آمارها نشان داد ۲۹ درصد از جان باختگان در این حوادث رانندگان دارنده گواهینامه پایه سوم بودند.

وی با قابل تأمل دانستن این آمار افزود: بخشی از این آمار مربوط به رانندگانی بود که به تازگی گواهینامه پایه سوم خود را اخذ کرده و به ممنوعیت تردد آن در راه‌های برون شهری توجه نکرده بودند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اینگونه رانندگان در سال اول اخذ گواهینامه دارای ممنوعیت و محدودیت‌هایی برای رانندگی خصوصاً ممنوعیت رانندگی در جاده‌های برون شهری هستند متأسفانه به محض دریافت گواهینامه و بدون داشتن تجربه رانندگی در راه‌های برون شهری اقدام به رانندگی خطرناک می‌کنند که این موضوع باعث تصادف و جان باختن راننده و یا سرنشینان خودرو می‌شود.

وی اظهار کرد: افرادی که گواهینامه رانندگی پایه سوم اخذ می‌کنند برای یکسال حق تردد در جاده‌ها را ندارند و در غیر این صورت با اعمال قانون و توقیف خودرو مواجه می‌شوند.

سرهنگ زارع ادامه داد: به رانندگان جدید و دارندگان گواهینامه پایه سوم توصیه می‌شود ممنوعیت و محدودیت‌های اعلام شده را در نظر داشته و بعد از اتمام زمان مقرر اقدام به تردد در راه‌های برون شهری کنند و هنگام رانندگی در راه‌های برون شهری نیز مقررات رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

کد خبر 538520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.