نوسازی ۱۴۰ دستگاه تاکسی فرسوده در بندرانزلی

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی از تعویض و نوسازی ۱۴۰ دستگاه تاکسی فرسوده این شهر خبر داد و گفت: این سازمان در حال رایزنی با بانک‌های عامل برای اختصاص وام بانکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای تاکسیرانان است.

حسین بیک زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری بندرانزلی یک هزار و ۳۹۶ دستگاه تاکسی وجود دارد که از این تعداد ۶۸۸ دستگاه تاکسی درون شهری، ۲۶۳ دستگاه خط ویژه، ۱۳۰ دستگاه بی‌سیم و ۳۱۵ دستگاه تاکسی تلفنی در دفاتر آژانس فعال است.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از خودروهای ناوگان تاکسیرانی بندرانزلی فرسوده است، افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و از سال گذشته تاکنون، ۱۴۰ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده بندرانزلی با ثبت نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، خودروی خود را نوسازی کرده و ۲۶ نفر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندرانزلی با تاکید بر اینکه مالکان تاکسی‌های فرسوده به شدت نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو هستند، گفت: طرح تعویض و نوسازی تاکسی فرسوده به صورت نقدی انجام می‌شود، اما اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، در حال رایزنی با بانک‌های عامل برای اختصاص تسهیلات وام بانکی به تاکسیرانان است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندرانزلی نیز در حال رایزنی با بانک‌های ملی و رسالت این شهرستان برای اختصاص وام بانکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای تاکسیرانان است، گفت: دولت برای تشویق تاکسیرانان به نوسازی خودروها باید تسهیلاتی مناسب و کم بهره به آنان اختصاص دهند تا اجرای این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون شرکت ایران خودرو در قبال تحویل به موقع خودرو به تاکسیرانان به تعهداتش عمل کرده است، خاطرنشان کرد: در این مرحله خودروهای سمند LX EF7 با قیمت ۱۳۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو پنج با قیمت مصوب ۱۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در نظر گرفته شده که بازه زمانی تحویل آن‌ها نیز یک تا سه ماه است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 538512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.