آمادگی شرکت مخابرات اصفهان برای انعقاد تفاهم‌نامه بلندمدت با شهرداری

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان گفت: آمادگی داریم که در قالب یک تفاهم‌نامه بلندمدت برای ایجاد زیرساخت فیبر نوری در بازه زمانی پنج تا ۱۰ ساله، این امکان را برای تمام شهروندان ایجاد کنیم که بتوانند حداقل با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از اینترنت استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل قربانی امروز (یکشنبه) با حضور در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شورای شهر باید برای هر آنچه در این شهر اتفاق می‌افتد، هماهنگی و مدیریت را به عهده بگیرد و موضوعات مؤثر در شهر باید از سوی اعضای شورا مطالبه شود به‌طور مثال می‌توان از حاکمیت مطالبه کرد که پرداخت مالیات یا بیمه از طریق بستر هوشمند انجام شود.

وی افزود: باید سایت‌های تلفن همراه را متناسب با ظرفیت و تعداد مشترک افزایش دهیم اما تاکنون نتوانستیم این امر را تحقق ببخشیم تا تشعشع فرکانسی نیز کاهش پیدا کند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان تصریح کرد: ضرر و زیان امواج مخابراتی توسط سازمان انرژی اتمی مشخص می‌شود و هرجا احتمال خطر وجود داده شود، مخاطرات آن اندازه‌گیری می‌شود که تاکنون در این ۲۵ سال یک مورد نیز گزارش نشده است

قربانی افزود: آمادگی داریم که در قالب یک تفاهم‌نامه بلندمدت برای ایجاد زیرساخت فیبر نوری در بازه زمانی پنج تا ۱۰ ساله، این امکان را برای تمام شهروندان ایجاد کنیم که بتوانند حداقل با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از اینترنت استفاده کند.

وی با اشاره به مؤلفه‌های شهر هوشمند، فرصت‌ها و تهدیدها اظهار کرد: ارائه خدمات یکپارچه هوشمند که به حاکمیت و همه تاثیرگذاران در مدیریت شهری و ذی‌نفعان کمک می‌کند مدنظر ما قرار دارد. این یکپارچگی نه در سطح ارائه خدمات بلکه در همه لایه‌ها باید وجود داشته باشد.

قربانی با بیان اینکه زیرساخت فیزیکی و شهری، داده‌ها، نرم افزارها، نوآوری و مشارکت از مؤلفه‌های تحقق شهر هوشمند است، افزود: اپراتورهای فیبر نوری از تاثیرگذارترین مولفه‌ها هستند. اگر انتظار داریم شهر هوشمند داشته باشیم قطعاً اتصال همه قابلیت‌ها به تمامی کاربران باید آسان و با سرعت مناسب باشد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه ایجاد شهر دو قلوی مجازی از جمله اقدامات جدید هوشمندسازی در جهان است، گفت: در آینده ما با این واقعیت روبرو خواهیم شد و برای رسیدن به آن باید سرمایه‌گذاری‌ها را افزایش دهیم. ما سرمایه‌گذاری برای هوشمندسازی را از ۱۱ درصد به ۲۳ درصد در سال‌های آینده خواهیم رساند و این نشان دهنده تلاش برای تحقق شهرهوشمند است.

وی اضافه کرد: سرعت قابل انتظار مشترکان برای اتصال به اینترنت در آینده‌ای نزدیک افزایش پیدا می‌کند که باید به سمت توسعه زیرساخت‌های آن برویم زیرا همه افرادی که نیاز است در اکوسیستم شهر هوشمند حضور داشته باشند باید با دسترسی مناسب به اینترنت داشته باشند.

قربانی با بیان اینکه سه میلیون نقطه قابل اتصال به اینترنت در استان اصفهان داریم، گفت: سرویس ای دی اس ال از سال‌ها پیش در اصفهان راه اندازی شد که سهم ما حدود ۱۲ درصد از کل کشور است. در اصفهان رشد توسعه این سرویس نسبت به سایر شاخص‌ها بالاتر بوده است.

وی با بیان اینکه شبکه فیبرخانگی در دنیا در حال گسترش است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌ها به سمت توسعه این تکنولوژی پیش می‌رود که میزان تحقق آن در حال افزایش است. ما نیز باید تلاش کنیم که از این ظرفیت‌ها در مدیریت شهری استفاده کنیم.

قربانی با بیان اینکه ۱۶۶۰ سایت تلفن همراه در استان اصفهان وجود دارد گفت: شبکه‌های سیار از سرعت خوبی برخوردار هستند که در نسل پنج دسترسی شهروندان به این میزان از سرعت اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های شده در اصفهان متناسب با انتظارات شرکت همراه اول نبوده است. ۸۳ سایت مدنظر است که باید به شبکه وارد شود. با توجه به شرایط موجود، این سرمایه‌گذاری‌ها را به شهرستان‌های استان برده‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود پنج هزار مورد اشتغال‌زایی مستقیم در زمینه مخابرات داریم، گفت: مخابرات ظرفیت بالایی در توسعه اشتغال دارد که برای توسعه آن تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار کیلومتر تار فیبر نوری در استان داریم، افزود: باید از این ظرفیت در راستای توسعه شهر هوشمند استفاده شود.

کد خبر 538469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.