اصفهان چشم انتظار طومار رئیسی است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان و ایران چشم انتظار طومار رئیسی برای پایان بلاتکلیفی‌ها، بی‌عدالتی‌ها، بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز (یکشنبه) در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دیر زمانی است بر اثر سختی زمین و خشکی آسمان و فرونشست تدبیر و عقلانیت در حکمرانی آب در ادوار مختلف، آب دغدغه روزمره همه ما شده است. از آن خشکی و بی تدبیری اصفهان ما و اهالی ارجمند به ویژه کشاورزان سال‌های متمادی است که رنج می‌کشند. آنها محنت می‌بینند اما نجیبانه رفتار، معقولانه مطالبه و بی صدا فریاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان همواره می‌پرسند چگونه مدیریت شده که زاینده‌رودی برهوت شد، دیاری ویران شد تا دیاری دیگر آباد باشد، طومار طومار شیخ بهایی درهم پیچیده شد و حقوق چند صد ساله حقابه‌داران احقاق نشد، گفت: درک می‌کنیم که آب فقط دغدغه اهالی اصفهان نیست و همه ایران از جمله استان‌های چهارمحال، یزد و خوزستان صاحب این حق هستند اما می‌پرسیم مگر نه اینکه به واسطه طومار شیخ بهایی با حکمرانی عادلانه و عاقلانه آب، اجرای مصوبات بالادستی و جایگزینی شیوه‌های مدرن و پرهیز از بارگذاری‌های صنعتی و غیرصنعتی می‌شد بحران خشکسالی را پیش بینی و از بروز اتفاقات آن پیشگیری کرد؟

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تجمع پرشور، نجیبانه و آرام هفته قبل مردم را دیدید، بابت اعزام وزیر نیرو به اصفهان و عزم جزم برای رفع مشکل زاینده‌رود تشکر می‌کنیم، اما اصفهان بیش از حق خود نمی‌خواهد. اصفهان عظمت تاریخی‌، سرزندگی و شادی خود را مدیون زنده رود است و اگر این رود از سراب تا پایاب زاینده نباشد اصفهان خواهد مرد.

وی با بیان اینکه امروز آب برای اصفهان هم حق حیات و هم مایه حیات است، گفت: طومار شیخ بهایی نماد حکمت در حکمرانی آب بود و امروز ایران و اصفهان فرو رفته در بحران خشکسالی و فرونشست، چشم به راه آب مانده چشم انتظار طوماری دیگر هستند که مبتنی بر اقتضائات، نیازها، مصالح و واقعیت‌های امروز و البته شفاف، زمان‌مند و دست‌یافتنی باشد.

نباتی نژاد تصریح کرد: اصفهان و ایران چشم انتظار طومار رئیسی برای پایان بلاتکلیفی‌ها، بی‌عدالتی‌ها، بی‌تدبیری‌ها و سوءمدیریت‌ها است، طوماری که تدبیری جاودانه بیندیشد و نماد حکمرانی عاقلانه و عادلانه آب در عصر جمهوری اسلامی برای نسل امروز و آینده شود. این راه اگر سهل و کوتاه نیست اما دغدغه‌های امروز و نیازهای نسل آینده را تأمین خواهد کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: زاینده‌رود قلب اصفهان است و اصفهان قلب ایران؛ تا دیر نشده خون را به قلب ایران بازگردانید.

کد خبر 538466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.