میز فرش در اتاق‌های تعاون همه استان‌ها تشکیل می‌شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف کشور از ایجاد میز فرش در همه اتاق‌های تعاون استانی با هدف جذب و ترغیب متقاضیان علاقه‌مند به تشکیل تعاونی فرش دستباف خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتاق تعاون ایران، «عبداله بهرامی» اظهار کرد: میز فرش در اتاق‌های تعاون استان‌ها با هدف جذب و ترغیب متقاضیان علاقه‌مند به تشکیل تعاونی فرش دستباف و همچنین ارائه و تهیه طرح‌های توجیهی فنی، اقتصادی و مشاوره و تسهیل روند اخذ مجوز فعالیت تولیدی برای تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: تعداد یک هزار و ۷۸۲ تعاونی فرش دستباف در سراسر کشور وجود دارد که جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران، افزود: ارائه خدمات به جامعه بزرگ تعاونی‌های فرش دستباف و متقاضیان، در اولویت خدمات این اتحادیه سراسری است که با همکاری اتاق‌های تعاون و تشکیل میز فرش تعریف شده است که به زودی در اتاق‌های تعاون سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

بهرامی خاطر نشان کرد: کاهش تولید و نبود حمایت‌های مؤثر از اتحادیه‌ها و تعاونی فرش دستباف باعث غیرفعال شدن یا کاهش شدید فعالیت این تشکل‌های مردم نهاد شده است که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی گفت: افزایش قیمت مواد اولیه، تورم، نبود ثبات نرخ ارز و تعهد ارزی باعث روند کاهشی صادرات شده و بسیاری از کارگاه‌های تولید فرش دستباف تعطیل شده‌اند و در حال حاضر رکود سنگین بر بازار فرش دستباف حاکم شده است.

کد خبر 538453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.