اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در پرتغال

دولت پرتغال در تلاش است تا حد امکان از وقوع موج جدید کرونا و اعمال قرنطینه جلوگیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بسیاری از دولت‌های اروپایی در حال حاضر از تأثیرات همه‌گیری خسته شده و تابآوری‌شان کاهش پیدا کرده است. پرتغال، یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان واکسیناسیون را دارد اما در عین حال با افزایش خفیف عفونت‌های کووید مواجه است، بنابراین مقامات تصمیم گرفته‌اند بعضی از قوانین اجتماعی را مجدداً اعمال کنند. برای مثال بازدیدکنندگان از کشور پرتغال باید هنگام سفرهای هوایی آزمایش منفی کووید را در اختیار داشته باشند، حتی اگر مسافر واکسینه شده باشد.

این موارد از اول دسامبر اعمال خواهد شد و احتمالاً تا ژانویه ادامه خواهند داشت؛ دولت قبلاً اعلام کرد که اولین هفته سال جدید با محدودیت‌ها همراه است و به این ترتیب دورکاری در آن دوره اجباری می‌شود و بازگشت دانش آموزان به مدارس با یک هفته تأخیر انجام می‌شود.

پرتغال۳ هزار و ۷۷۳ مورد جدید را در روز چهارشنبه ۲۴ نوامبر گزارش کرد که بالاترین رقم روزانه در چهار ماه گذشته است. با این حال، مرگ و میر بسیار کمتر از سطح گزارش شده در ژانویه، زمانی که این کشور با نبرد سخت علیه COVID-19 روبرو بود، اعلام شده است.

با این وجود، دولت می‌داند که همه‌گیری با فرا رسیدن هوای سردتر بار دیگر سراسر اروپا را فراگرفته است و این بار در انجام اقدامات پیشگیرانه فعال است.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی باید مدرک آزمایش PCR را درخواست کنند، در غیر این صورت ممکن است با جریمه ۲۰ هزار یورویی برای هر مسافر مواجه شوند؛ این تصمیم صرف نظر از این است که مسافران واکسینه شده باشند یا نه.

استفاده از ماسک بار دیگر در محیط‌های بسته اجباری می‌شود و افراد واکسینه شده برای ورود به مراکز تفریحی شبانه، بیمارستان‌ها و خانه‌های مراقبت نیز باید نتیجه آزمایش منفی را نشان دهند. گواهینامه‌های دیجیتال اتحادیه اروپا برای اقامت در هتل‌ها، صرف غذا در محیط‌های بسته یا رفتن به باشگاه نیز مورد نیاز است؛ تنها استثنا ناهار خوری در فضای باز است

مقامات بهداشتی کشور در حال حاضر مأموریت خود را برای تزریق دوز بوستر واکسن آغاز کرده‌اند. هدف پیش‌بینی‌شده این است که تا پایان ژانویه ۲۵ درصد از جمعیت دوز بوستر را دریافت کنند.

کد خبر 538451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.