بهبودیافتگان اعتیاد از وام‌های اشتغال بهره‌مند می‌شوند

کارشناس مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: به منظور اشتغال افراد دارای معلولیت برنامه‌هایی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد، بهبودیافتگان اعتیاد هم در گروه دریافت کننده‌های وام اشتغال هستند، از همه مزایای این وام برای اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشته معمارمقدم ظهر امروز _ یکشنبه هفتم آذرماه_ به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی معلولان با اشاره به تسهیلات سازمان بهزیستی برای اشتغال‌زایی معلولین در اجتماع در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: به منظور اشتغال این قشر از افراد برنامه‌هایی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد تا افرادی که به عنوان گروه موردنظر سازمان هستند بتوانند خدمات لازم را دریافت کنند.

اولویت دریافت خدمات اشتغال‌زایی برای معلولان

وی اضافه کرد: برای اشتغال‌زایی افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، بهبودیافتگان اعتیاد، آسیب دیدگان اجتماعی افراد در معرض آسیب‌ها، توانمندان مستقل واجد شرایط که قبلاً در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و اکنون به سن ازدواج و اشتغال رسیده‌اند و افرادی که سرپرست یا قیم خانواده دارای معلولیت در اولویت دریافت خدمات قرار دارند.

کارشناس مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: ممکن است معلولی در خانواده‌ای داشته باشیم که به علت مشکلات جسمی، روحی و ذهنی شامل دریافت خدمات اشتغال نباشند و این ظرفیت را برای این گروه از خانواده‌ها ایجاد کرده‌ایم که با ارائه مدارک حقوقی بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

نبض اشتغال و بازار کار برای معلولان

معمار مقدم تصریح کرد: بهبودیافتگان اعتیاد در گروه دریافت کننده‌های وام اشتغال هستند و از همه مزایای این وام برای اشتغال‌زایی بهره‌مند می‌شوند، در سال جاری ۹۰۳ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی اصفهان با دریافت تسهیلات بانکی در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی موفق، به این گروه‌ها اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: بهزیستی برای ارائه وام و آماده‌سازی افراد معلول برای اشتغال‌زایی با توجه به نوع مهارت و وضعیت فرهنگی آنها خدمات و ارزیابی‌های اولیه را انجام می‌دهد و افرادی که آماده جذب در بازار کار هستند با تناسب وضعیت شغلی آنها وام‌های اشتغال‌زایی را دریافت می‌کنند.

تسهیلات کارفرمایان برای اشتغال معلولان

کارشناس مسئول اشتغال سازمان بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: تسهیلات بانکی جهت راه‌اندازی طرح‌های خوداشتغالی و کمک‌های مالی به کارفرمایان در قبال بکارگیری و اشتغال معلولان جامعه انجام می‌شود همچنین تسهیلات بانکی، حق بیمه‌ها و ارائه یارانه ارتقای دوران کاری افراد دارای معلولیت به کارفرمایان هم ارائه می‌شود.

کد خبر 538442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.