روایت عکس‌هایی که نقاشی شدند

نمایشگاهی از نقاشی‌های «سایه منصور» با عنوان «اجتماع تنهایی» به میزبانی گالری اکنون اصفهان و گالری شریف تهران برگزار شده است.

به گزراش خبرنگار ایمنا، «سایه منصور» هنرمند جوانی است که در رشته نقاشی تحصیل کرده و با تجربه‌ای که از شرکت در نمایشگاه‌های گروهی داشته است برای نخستین بار نمایشگاه انفرادی خود با نام «اجتماع تنهایی» را به صورت مشترک در اصفهان و تهران برپا کرده است. گالری شریف تهران و گالری اکنون در اصفهان میزبان آثار سایه منصور هستند تا روزهایی را روایت کنند که تنهایی در اجتماعات مختلف جامعه‌ی ما حکمفرما می‌شود.

این هنرمند نقاش به خبرنگار ایمنا گفت: از یک سال و نیم قبل کار با فیگور و طبیعت را شروع کرده و معمولاً از عکس‌های قدیمی خانوادگی بدون توالی زمانی استفاده می‌کردم که همراه با رویدادها و خاطره‌هایی در طبیعت بودند، حتی در بعضی از عکس‌ها خودم حضور نداشته ام اما از آنها استفاده کردم، تا اینکه از یک زمان به بعد نقاشی‌هایم از فضای عکس خارج شد و دیگر عکس را بازسازی نمی‌کردم و تنها برخی از فیگورها در آن فضا جایگذاری شده بودند.

روایت عکس‌هایی که نقاشی شدند

منصور تصریح کرد: نقاشی‌های ارائه شده در این نمایشگاه با شیوه امپرسیونیسم کار شده اند و برای خلق آنها از ابزار رنگ و روغن روی مقوا استفاده شده است به صورتی که رنگ‌ها غلیظ بوده و حجم رنگی کمی دارند.

وی بابیان اینکه موضوع نقاشی‌های او طبیعت است، افزود: دغده‌ی من جمع و اثری بوده استا که آدم‌ها روی یکدیگر می‌گذارند. وقتی که نقاشی می‌کنم از آن چیزی که در ذهنم است فاصله می‌گیرم. در نقاشی‌هایم به مجموع آدم‌ها در طبیعت پرداخته ام و اثرپذیری آدم‌ها روی یکدیگر را که معمولاً در اجتماع رخ می‌دهد و اکثراً اتفاق مثبتی نیست را موردنظر قرار داده ام.

وی ادامه می‌دهد: در جامعه کنونی، فاصله‌ها بیشتر شده و دیگر آن وحدتی که در اجتماع وجود داشت، رخ نمی‌دهد. از طرفی کرونا هم این مسئله را پررنگ‌تر کرده است و به همین دلیل تصمیم گرفتم بیشتر به آن جمع‌هایی بپردازم که قبلاً وجود داشت.

این هنرمند درباره انتخاب عنوان «اجتماع تنهایی» برای این نمایشگاه گفت: در واقع در عنوان نمایشگاه، تضادی وجود دارد که نشان دهنده‌ی تضاد حاکم بر اجتمع ما است و هر کاری می‌کنیم همبستگی میان ما شکل نمی‌گیرد. فکر می‌کنم در فاصله‌هایی که آدم‌ها تنها تر می‌شوند، اگر بیشتر روی خودشان کار کنند این همبستگی بهتر رخ خواهد داد. آرزوی به وحدت رسیدن در همه وجود دارد ولی به حقیقت تبدیل نشده است.

روایت عکس‌هایی که نقاشی شدند

منصور افزود: در «اجتماع تنهایی» تعداد ۳۲ اثر ارائه شده اند که از این میان، هفت اثر در گالری شریف تهران فروخته شد و تعداد ۱۲ اثر در گالری اکنون و ۱۳ عدد در گالری شریف به نمایش گذاشته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: من خلق آثار نمایش داده شده در مجموعه اجتماع تنهایی را از پاییز سال ۱۳۹۸ شروع کردم و تعداد نقاشی‌های این مجموعه بیشتر از ۳۲ اثرِ ابتدایی بود که برای نمایش در گالری شریف تهران انتخاب شدند.

این نقاش اضافه کرد: نمایشگاه «اجتماع تنهایی» اولین نمایشگاه انفرادی من محسوب می‌شود اما قبل از آن تجربه حضور در ۸ نمایشگاه گروهی را داشته‌ام.

روایت عکس‌هایی که نقاشی شدند

به گزارش ایمنا، «سایه منصور» متولد سال ۱۳۶۶ و در رشته مهندسی نرم افزار دانش آموخته شده است اما در همان سال‌ها به هنر علاقه مند شد و نخستین‌بار در سال ۱۳۸۶ در کلاس‌های طراحی داریوش حسینیان شرکت کرد و به دلیل علاقه بسیاری که به هنر داشت با شرکت در آموزن ورودی دانشگاه‌ها این بار کنکور هنر را تجربه کرد و سال ۱۳۹۵ به رشته نقاشی دانشگاه گیلان وارد شد و نقاشی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد. او فعالیت‌های حرفه‌ای خود را با سازمان زیباسازی شهرداری رشت ادامه داد و بعد از سکونت در تهران تونست تا در فضای فردی به هنر نقاشی پرداخته و حرفه‌ای تر عمل کند.

کد خبر 538365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.