قالیباف: مجلس در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان اتفاق نظر دارد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی فرهنگیان هر زمان به تصویب برسد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال فرهنگیان خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در پاسخ به اخطار رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول با اشاره به اهمیت رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: شما اخطار اصل ۶۰ را می‌دهید اما از آنجایی که دولت دراین‌باره لایحه داده است، باید به اصل ۷۵ قانون اساسی هم توجه کنید و کمیسیون نمی‌تواند خلاف این اصل قانون اساسی موضوعی را تصویب کند.

وی افزود: همه مجلس در رابطه با رتبه‌بندی فرهنگیان اتفاق نظر داشته و هم در این رابطه نظر دولت را گرفته‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در همین صحن مجلس، اعتبار مورد نیاز برای اجرای رتبه‌بندی را به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان قطعی کرد؛ لذا کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای داشته باشد که بار مالی بیش از این برای دولت داشته باشد و ما نیز مکلف هستیم بر اساس آن اقدام کنیم که البته کمیسیون هنوز متأسفانه این کار را انجام نداده است.

قالیباف اضافه کرد: بهرحال نظر دیوان محاسبات، نظر مرکز پژوهش‌های مجلس و نظر دولت این است که این موضوع بار مالی بیشتری نسبت به آن چه دولت اعلام کرده است دارد لذا جلسه‌ای خواهیم گذاشت و آن را اصلاح خواهیم کرد اما آنچه مشخص و روشن است.

وی تاکید کرد: معلمان عزیز باید بدانند که این قانون هر زمان به تصویب برسد از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال آنها خواهد شد که برای امسال (نیمه دوم امسال) در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و ادامه آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ممکن است در فضای مجازی افراد و گروه‌ها حرف‌هایی بزنند یا در رسانه‌ها مطالبی به صورت کم و زیاد عنوان شود اما معلمان به این موضوعات توجه نکنند چرا که ما هم در مجلس و هم در دولت بهترین مدافعان آنها هستیم.

کد خبر 538346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم وطن ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    ارواح ننت خالی باف