۶۰ درصد جوانان جویای کار شهرآباد مهاجرت می‌کنند

شهردار شهرآباد با بیان اینکه این شهر در ۱۴ کیلومتری جنوب مرکز شهرستان بردسکن قرار دارد، گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد جوانان شهرآبادی که در سن کار هستند به دلیل بیکاری و پیدا کردن شغل مناسب به شهرهایی مانند تهران مهاجرت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، علی نجفی اظهار کرد: اغلب جوانان این شهر چون به شغل نانوایی عادت کرده‌اند و از سویی درآمد خوبی برایشان دارد در تهران و شهرهای بزرگ یا نانوایی دارند یا در این مکان‌ها مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه حتی سطح و میزان تحصیلات جوانان شهرآبادی هم پایین آمده و این جای نگرانی است، مطرح کرد: جوانان چون آینده‌ای در منطقه برای خودشان نمی‌بینند به ناچار مهاجرت می‌کنند و از سویی به دلیل درآمدی که دارند، دیگر به فکر تحصیل نیستند و ۵۰ تا ۶۰ درصد جوانانی که در سن کار هستند به دلیل بیکاری مهاجرت می‌کنند.

شهردار شهرآباد با بیان اینکه با توجه به میزان اعتباری که به شهرهای کوچک از جمله شهرآباد اختصاص می‌دهند به امثال این شهرها ظلم می‌کنند در واقع شهرداری‌های شهرهای کوچک یتیم هستند، افزود: به جمعیتی ۲۵۰۰ نفری در مساحت ۱۱۰ هکتار خدمات ارائه می‌دهیم، و شهر شهرآباد در اردیبهشت ماه سال ۹۰ از روستا تبدیل به شهر شد.

شهردار شهرآباد گفت: پراکندگی جمعیت در شهر شهرآباد موجب شده به اندازه یک شهر ۵۰۰۰ نفری خدمات ارائه دهیم، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون تنها هفت درصد معابر خاکی بوده و برای آسفالت این معابر منتظر اختصاص قیر هستیم.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود تا اواسط سال آینده پرونده معابر خاکی شهرآباد بسته و به سراغ گام دوم سند چشم اندازه توسعه شهر که ایجاد مستحدثات مقاوم و زیبا است حرکت کنیم.

نجفی معضل تمامی شهرداری شهرآباد را نبود درآمد پایدار دانست و ادامه داد: در شهرهای بزرگ فقط به دلیل تخفیفی که در صدور پروانه در یک مناسبت خاص می‌دهند میلیاردها تومان درآمد کسب می‌کنند ولی در شهرهای کوچک مانند شهرآباد این‌گونه نیست.

وی با اظهار تأسف از اینکه اختصاص عوارض ارزش افزوده به شهردارها بر اساس جمعیت است، تصریح کرد: این روند موجب شده ۶۵ درصد عوارض فقط به مشهد اختصاص یابد و ۳۵ درصد عوارض دیگر بین ۷۳ شهر باقی مانده تقسیم شود.

شهرداری شهرآباد گفت: اگر چه شهرداری‌ها زیر نظر وزارت کشور هستند اما به دلیل اولویت‌های دیگری که دارد فرصت توجه به شهرداری‌ها به خصوص شهرهای کوچک را ندارد، می‌طلبد شهرداری‌ها زیر نظر یک وزارتخانه مانند راه و شهرسازی قرار بگیرند تا مقداری بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

منبع: ایسنا

کد خبر 538210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.