توجه به رویکرد دوستدار کودک در مدیریت شهری سمنان

شهردار سمنان گفت: باید بستر شهر را برای برآوردن نیازهای مختلف کودک و رشد و پرورش همه جانبه آن فراهم کرد.

سیدعلی مرتضی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های گذشته شهر سمنان در ارزیابی‌های نهایی دفتر یونیسف ایران به عنوان یکی از ۱۲ شهر پایلوت دوستدار کودک ایران انتخاب و برنامه‌های متنوعی اجرا شد که در نوع خود قابل تقدیر است.

وی افزود: باوجود فضاهای خاص کودکان در شهر، هنوز فضای شهری دوستدار کودک برای کودکان نادیده گرفته شده است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های تخصصی صورت بگیرد؛ باید را بستر شهری را برای برآوردن نیازهای مختلف کودک و رشد و پرورش همه جانبه او بهینه کرد.

شهردار سمنان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی شهر دوستدار کودک سمنان، تصریح کرد: طراحی صحیح فضاهای شهر متناسب با زندگی کودکان که سازندگان نسل‌های بعدی هستند در سوق دادن جامعه انسانی به سمت جامعه‌ای سالم و مطلوب از اهمیت زیادی برخوردار است. در این برنامه راهبردی با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خاص کودکان سعی شده است تا زیرساخت‌های شهری در راستای بهبود بخشیدن و پیشرفت توسعه شهری به سمت توسعه‌ای صحیح و کارآمد در راستای افزایش کیفیت زندگی کودکان شهر توسعه پیدا کند.

وی با تقدیر از اداره دوستدار کودک شهرداری سمنان در اجرای برنامه‌های مختص کودکان و برگزاری منظم رویدادهای نشاطستان دو که مختص برنامه‌های تفریحی و گردشگری کودکان است، خاطر نشان کرد: برنامه‌های گردشگری هفتگی که کودکان از مراکز گردشگری شهر به ویژه باغ راه‌ها بازدید می‌کنند، شرایط را برای رشد ویژگی‌های مثبت شخصیتی کودکان فراهم کرده که سبب شناخت بیشتر آنان از هویت شهری است.

کد خبر 538134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.