تبعیض در مدیریت شهری اصفهان جای ندارد/ رفتار عدالت‌گونه منش کارکنان باشد

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری بر روی برخی اصول حساسیت، تاکید و اصرار وجود دارد که یکی از آنها عدالت‌محوری است، گفت: باید به دنبال تحقق عدالت باشیم که نقطه آغازین آن باید از اطراف و پیرامون خودمان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه ششم آذرماه_ در ادامه بازدیدهای خود از مناطق شهرداری با حضور در منطقه هشت در جریان آخرین تحولات و معضلات منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: منطقه هشت در مجموع یکی از بهترین مناطق شهرداری اصفهان به شمار می‌رود و در ارزشیابی‌ها نمره خوبی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری بر روی برخی اصول حساسیت، تاکید و اصرار وجود دارد که یکی از آنها عدالت‌محوری است، افزود: باید به دنبال تحقق عدالت باشیم که نقطه آغازین آن باید از اطراف و پیرامون خودمان باشد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نقطه مقابل عدالت، ظلم و تبعیض است که نباید در حیطه مدیریت شهری وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید عدالت‌محوری ملکه ذهن‌ها شود و در ریز رفتارها خود را نشان دهد تا آنچه آرمان همه انبیا الهی و مصلحان بوده، عملیاتی شود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: کارکنان شهرداری که ارتباط مستقیمی با مردم دارند نیز باید سعی کنند رفتار عدالت گونه، منش و مرام آنها شود.

منطقه ۸ با ۲۴۲ هکتار بافت فرسوده

محمد کیهانی، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه محدوده قانونی این منطقه را دو هزار و ۲۹ هکتار عنوان کرد و گفت: این منطقه دارای ۱۷ محله از جمله محله‌های بهرام آباد، شهریار، تیران، کوجان، رزمندگان، پرتمان، مارچین، کساره، فردوان، خانه اصفهان، طامه، بهارستان، شمس‌آباد و میرعماد است.

وی با بیان اینکه جمعیت منطقه هشت شهرداری بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۲۴۰ هزار نفر بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت منطقه به ۲۸۰ هزار نفر برسد، افزود: این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه شهرداری اصفهان با تراکم جمعیتی ۱۳۷ نفر در هکتار است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد مراکز فرهنگی در اختیار این منطقه ۹ مجموعه، مراکز ورزشی چهار مجموعه، کتابخانه و سالن مطالعه سه مجموعه است، گفت: کمترین سرانه فضای سبز عمومی و تفرجگاهی با ۵.۳ مترمربع را داریم در حالی که میانگین شهر اصفهان ۱۸.۴ مترمربع است.

وی تصریح کرد: کل معابر طرح تفصیلی منطقه ۳۴۷ هکتار است که ۲۷۷ هکتار آن احداث شده، ۵۷ هکتار احداث نشده و ۱۳ هکتار در حال احداث و آزادسازی است.

کیهانی با بیان اینکه منطقه هشت با داشتن ۲۴۲ هکتار بافت فرسوده، رتبه سوم میزان بافت فرسوده را در بین مناطق ۱۵ گانه دارد، اظهار کرد: بیشتر این بافت‌ها در محله‌های مارچین و آهنگران است.

وی با اشاره به وضعیت سرمایه انسانی و کارکنان منطقه، گفت: در این منطقه ۱۲۴ نفر در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۴۰ درصد نیروهای شاغل بالای ۲۰ سال سابقه فعالیت دارند و ۳۸ نفر آنها تا سال آینده بازنشسته می‌شوند از این رو در بخش‌های مالی، اقتصادی و عمران دچار کمبود نیرو خواهیم شد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه در محله مارچین ایستگاه آتش نشانی خداداد امینی در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۱۰ مترمربع احداث شده که پوشش دهنده خدمات ایمنی در شمال غرب اصفهان است، ادامه داد: زمین ورزشی روباز خیابان شهید مزروعی به مساحت ۴۵۰ متر مربع احداث شده همچنین تملک و آزادسازی خیابان شهید دوران تا خیابان شهید اسماعیلی در حال انجام است.

وی گفت: در محله مارچین پیاده‌روسازی خیابان بهارستان و خلیفه سلطان، آسفالت معابر اصلی و فرعی، ساماندهی و اصلاح سردر گلزار شهدای مارچین، نورپردازی و ساماندهی برج کبوتر مارچین انجام شده است.

کیهانی با اشاره به طرح محله محوری، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال برنامه‌ای مبنی بر اینکه نظر معتمدان در اجرای پروژه‌ها لحاظ شود، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به محله بهرام آباد، تصریح کرد: این محله بالاترین میزان جمعیت را دارد و از سویی بیشترین واحدهای مسکونی کم دوام در این محله قرار دارد.

پیشرفت ۳۵ درصدی مخزن چشمه کساره

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرا شده یا در حال احداث در محله بهرام آباد، تصریح کرد: تملک خیابان شهید چمران بهرام آباد در دستور کار است که برای اجرای آن ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، البته پیاده‌روسازی خیابان بهارستان (حدفاصل خیابان امام خمینی تا خیابان مفتح)، ساماندهی و زیباسازی خیابان بعثت، روکش آسفالت معابر اصلی بهرام آباد از اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه محله خانه اصفهان بیشترین نرخ بیکاری را دارد، افزود: برای حفظ سلامت و توسعه ورزش در بودجه سال آینده دو مسیر سلامت «شمیم» و «اطلس» در نظر گرفته شده است، همچنین در صدد اجرای طرح بازارچه عرضه محصولات فرهنگی و خانگی باغ نوش هستیم.

کیهانی ادامه داد: در محله کوجان احداث پارک صخره‌ای در خیابان شهید سردار صادقی نیمه نخست سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به منظور ارتقای کیفی محله کوجان، بهسازی برج دوم کبوتر و ساماندهی محوطه پیرامونی آن انجام شد؛ همچنین احداث پاتوق محلی، ایمن‌سازی بخشی از مادی طامه و آسفالت معابر فرعی از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در محله فردوان و کساره پارک محلی فردوان به وسعت سه هزار مترمربع دارای سایت بازی و وسایل حرکت درمانی احداث شده است، افزود: مخزن چشمه کساره با حجم دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب با پیشرفت ۳۵ درصدی در حال احداث است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: زمین ورزشی روباز خیابان شهید شیرانی با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود، همچنین ساماندهی و ایمن‌سازی مادی ساحل فردوان، اصلاح هندسی راستگرد بزرگراه شهید ردانی‌پور به امام خمینی (ره) انجام شده است.

وی با بیان اینکه در محله‌های تیران و دستگرده احداث پارک محلی مینا نیمه نخست امسال انجام شده است، تاکید کرد: پیاده‌روسازی خیابان شهید باهنر کساره در حال احداث است همچنین آسفالت معابر فرعی تیران و آهنگران ساماندهی و پیاده روسازی پارک آفتاب نیز انجام شده است.

ساماندهی پرتمان و مبارزه با پدیده دلالی، ۲ مأموریت اصلی منطقه ۸

کیهانی با تاکید بر اینکه در محله شمس‌آباد ملکه بوستان محلی شمس‌آباد (باغ گله) و احداث باغ ایرانی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: احداث خیابان شهریار جنوبی از دیگر پروژه‌های در دستور کار بوده و به زودی سالن ورزشی شمس آباد مجاور فرهنگسرای باران نیز افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسیر گردشگری در محله شمس آباد به عنوان محرک توسعه در دستور کار منطقه قرار دارد، گفت: احداث بازارچه زنان سرپرست خانوار، روان سازی ترافیک و احداث پنج پاتوق محلی برای شمس آباد از دیگر طرح‌های این منطقه است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: برداشت پلاک‌های پستی کل منطقه به میزان ۸۰ هزار پلاک و نصب پایلوت پلاک پستی به عنوان اولین منطقه به تعداد هفت هزار پلاک انجام شده است.

وی با بیان اینکه در محلات گل محمدی بهارستان و طاهرزاده، بازسازی زمین ورزشی گل محمدی پیاده سازی و خیابان شهید عادل پور همچنین آسفالت معابر انجام شده است، افزود: در سال‌جاری ۶۲ درصد بودجه منطقه هشت محقق شده و رتبه ششم جذب درآمد بین مناطق ۱۵ گانه شهر را داریم همچنین در حوزه پروژه‌های مشارکتی در ۱۰ سال گذشته ۵۰ پروژه اجرا شده و بیشترین آمار ارتباط مردم با اداره ۱۳۷ شهرداری از سوی شهروندان منطقه هشت بوده است.

کیهانی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی طی هشت ماهه امسال ۴۶۳ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شده که مدت زمان صدور پروانه ۱۹۲ روز بوده و تعداد استعلام‌ها سه هزار و ۶۱۰ مورد و مدت زمان پاسخگویی به استعلام ۱۸ روز بوده است.

وی با بیان اینکه دو مأموریت اصلی منطقه ساماندهی وضعیت پرونده بزرگ پرتمان به عنوان یک لکه ۱۴۲ هکتاری در منطقه و دیگری مبارزه با پدیده دلالی است که در بسیاری از مناطق وجود دارد، گفت: در این راستا با توجه به شرایط کرونایی اقداماتی انجام شده که اولین آن ساماندهی میز خدمت بوده است.

کد خبر 538095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.