ادارات زمین‌های مشکین دشت را می‌گیرند و پس نمی‌دهند

شهردار مشکین‌دشت با اعتراض به کم کاری ادارات در خصوص زمین‌هایی که شهرداری مشکین‌دشت برای ارائه خدمات مختلف در اختیارشان قرار داده است، اظهار کرد: از نهاد حاکمیت درخواست داریم با مدیرانی که دغدغه خدمت ندارند و به تکالیفشان عمل نمی‌کنند، برخورد کند.

حسین بغدادی شهردار مشکین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زمین، آورده ارزشمندی است که ارزش یک قطعه آن حداقل ۱۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: شهرداری مشکین دشت چند قطعه زمین را رایگان در اختیار ادارات مختلف قرار داده است تا به مردم خدمات بدهند، اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و زمین‌ها را پس نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: از این به بعد به شیوه راه و شهرسازی عمل می‌کنیم و اگر دستگاه‌ها زمین بخواهند، تا اعتبار مصوب قطعی نیاورند، زمین‌های شهر را در اختیارشان نمی‌گذاریم.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به زمینی که شهرداری برای ساخت پایگاه اورژانس در شهرک مهندسی زراعی به صورت رایگان در اختیار دستگاه مربوطه قرار داده است، گفت: این زمین ۵۰۰ مترمربعی در بلوار اصلی شهرک مهندسی زراعی می‌باشد.

وی با اشاره به وعده رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز برای ساخت پایگاه فوق، تصریح کرد: رئیس اورژانس البرز با توجه به همکاری شهرداری، قول دادند که هرچه زودتر این پایگاه احداث و راه اندازی شود. حالا نه تنها یک سال گذشته بلکه هشت ماه نیز تمدید شده، اما هنوز افقی برای آینده این پایگاه نداریم و پیگیری‌ها هم به نتیجه نرسیده است.

بغدادی با بیان اینکه شهرداری مشکین دشت از سال ۹۳ دو قطعه زمین بسیار ارزشمند برای ساخت کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار داده است، گفت: از هفت سال پیش که زمین کتابخانه شهرک بعثت در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته است، آن‌ها مکلف بودند ظرف مدت سه سال اقدام به ساخت کنند، اما هنوز هیچ اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است.

وی ارزش زمین کتابخانه شهرک بعثت را ۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: حالا پس از هفت سال که اقدامی برای ساخت کتابخانه از سوی اداره کتابخانه‌های استان صورت نگرفته است، طی مکاتبه‌ای درخواست کردیم زمین را بازگردانند، اما متأسفانه به ممانعت از ارتقای فرهنگ متهم شدیم.

شهردار مشکین‌دشت ادامه داد: در سال‌های گذشته اعتباراتی در قالب اوراق مشارکت سه ساله برای کتابخانه شهرک بعثت قرار داده شد که چندین مرتبه برای برگزاری مناقصه در روزنامه‌ها آگهی شد، اما هیچ پیمانکاری حاضر نشد با اوراق مشارکت سه ساله کار کند.

وی در خصوص زمین یک‌هزار و ۱۰۰ متر مربعی شهرداری مشکین دشت که از ۱۱ سال پیش در اختیار کانون پرورش فکری کودک و نوجوان البرز قرار گرفته، اظهار کرد: این زمین را سال‌ها پیش از شهرداری گرفتند و برای ساخت آن قدم از قدم برنداشتند. حالا از آنها خواستیم زمین را پس بدهند تا برای شهرمان درمانگاه دولتی بسازیم، اما پس نمی‌دهند.

بغدادی گفت: به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان البرز پیشنهاد دادیم ساختمان فرهنگسرای بعثت با متراژ هزار مترمربع که آماده استفاده است را رایگان در اختیارشان بگذاریم و فقط آن را راه‌اندازی کنند؛ اما برای ما شرط می‌گذارند و تعیین تکلیف می‌کنند!

وی تصریح کرد: شهر ما با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک درمانگاه دولتی ندارد، می‌خواهیم محل ساختمان نیمه‌کاره کانون پرورش فکری را که از ۱۱ سال پیش بی استفاده مانده و جایگاه معتادان شده است را به درمانگاه تبدیل کنیم، اما زمین را پس نمی‌دهند!

شهردار مشکین دشت خاطر نشان کرد: زمین‌های شهر باید برای خدمت به مردم مورد استفاده قرار بگیرد، نه اینکه ادارات زمین‌های ما را بگیرند و هیچ خدمتی ارائه نکنند؛ آیا این رویه مصداق بارز اهمال در تکالیف و انجام وظایف نیست؟؛ لذا از نهاد حاکمیت درخواست داریم در این خصوص به شهرداری مشکین دشت کمک کند.

کد خبر 538061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.