۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
چاق‌ترین شهرهای آمریکایی

اگرچه هر روزه بر گرایش مردم به حفظ تناسب اندام یا رسیدن به آن افزوده می‌شود با این حال، حدود ۴۰ درصد جمعیت ۱۵ سال به بالای ایالات متحده آمریکا به اضافه وزن مبتلا هستند چنان‌ که گویی اندازه دور کمر آمریکایی‌ها در رقابت با یکدیگر رو به افزایش نهاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضافه وزن نه تنها سلامت جسمی و در بسیاری از موارد حتی روانی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه وضعیت اقتصادی آن‌ها را نیز به حال خود نمی‌گذارد. امروزه بشر در سراسر دنیا هزینه‌های بسیار بالایی برای درمان بیماری‌های وابسته به چاقی نظیر دیابت، فشار خون و غیره صرف می‌کند ضمن اینکه کارایی او در فعالیت‌های اقتصادی یا حتی مرخصی‌های پی در پی نیز به واسطه همین امراض کاهش می‌یابد.

ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهای جهان با نرخ بسیار بالای اضافه وزن در میان مردم به شمار می‌رود که این بیماری جنبه‌های مختلف زندگی جوامع را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این کشور، مردم ایالات متحده آمریکا در هر سال حدود ۳۱۶ میلیارد دلار برای درمان مشکلات وابسته به چاقی هزینه می‌کنند ضمن اینکه کاهش بهره‌وری در اثر ابتلاء به اضافه وزن نیز به از دست رفتن سالانه ۶. ۸ میلیارد دلار هزینه در سال منجر می‌شود. در ادامه به معرفی چاق‌ترین شهرهای این نقطه از جهان و راهکارهای ارائه شده از سوی کارشناسان برای به حداقل رساندن چاقی میان مردم پرداخته می‌شود.

چاق‌ترین شهرهای آمریکایی

منطقه مک آلن- ادینبرگ- میشن در ایالت تگزاس

اخیراً جمله‌ای تحت عنوان "همه چیز در تگزاس بزرگ‌تر می‌شود" میان مردم آمریکا شایع شده است و به نظر می‌رسد که دست کم از نظر سایز جوامع این شهر صدق می‌کند. منطقه مک آلن- ادینبرگ- میشن که سه شهر با همین عنوان‌ها را در بر می‌گیرد، بیشترین جمعیت افراد مبتلا به اضافه وزن در سراسر کشور را در بر گرفته است ضمن اینکه نرخ نبود فعالیت کافی میان مردم منطقه نیز در سطح بالایی قرار دارد. بر اساس ادعای گروهی از محققان و متخصصان سلامت آمریکایی، هر روزه بر تعداد افراد چاق این منطقه افزوده می‌شود که البته کارشناسان فوق افزایش فعالیت روزانه تنها به مدت ۱۰ دقیقه را مؤثرترین راه‌حل برای کاهش اثرات اضافه وزن بر زندگی ساکنان فرض کرده‌اند.

چاق‌ترین شهرهای آمریکایی

شریوپورت در ایالت لوئیزیانا

شریوپورت، سومین شهر بزرگ لوئیزیانا برای دومین سال پی در پی جایگاه دومین شهر چاق ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرده است. اغلب محققان علت ترویج اضافه وزن میان بزرگسالان این شهر را نداشتن تمایل کافی آن‌ها به مصرف میوه و سبزیجات دانسته ضمن اینکه نبود فعالیت جسمی کافی در طول روز را نیز در افزایش دور کمر آن‌ها اثربخش فرض کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان استدلال کرده‌اند چنانچه جوامع بزرگسال اهل شریوپورت هزینه بیشتری را صرف غذاهای سالم کنند یا اینکه میوه‌ها و سبزی‌های تازه را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند، آنگاه نرخ بیماری‌ها و به ویژه اضافه وزن میان آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

چاق‌ترین شهرهای آمریکایی

ممفیس در ایالت تنسی

ممفیس، دومین شهر پرجمعیت ایالت تنسی واقع در جوار رودخانه می‌سی‌سی‌پی در سراسر ایالات متحده آمریکا به شهر موسیقی و خوراک شهرت دارد. محققان همین دو ویژگی را از مهم‌ترین علل ترویج اضافه وزن در میان مردم شهر دانسته که از یک سو به تن‌پروری و از سوی دیگر به مصرف بی‌رویه خوراک میان آنان منجر شده است و به منظور حل این مشکل، رویکرد "گام‌های کوچک به تغییرات بزرگ منجر می‌شود" را پیشنهاد کرده‌اند. بر اساس این استدلال، مردم می‌توانند با انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود، ولو به مدت حتی چند دقیقه در روز به تدریج و در بازه زمانی مناسب، انجام فعالیت‌های جسمی خود را تنها طی یک ماه افزایش دهند و از این طریق، تغییرات قابل توجهی را در سلامت جسمی و کاهش وزن خود مشاهده کنند. این قانون می‌تواند در کاهش میزان مصرف خوراک نیز صدق کند؛ به این صورت که افراد هر روز نسبت به قبل از مقدار غذایی دریافتی خود بکاهند تا در نهایت به وزن ایده‌آل خود دست یابند.

چاق‌ترین شهرهای آمریکایی

جکسون، ایالت میسیسیپی

جکسون از کلانشهرهای ایالت میسیسیپی آمریکا که در سال ۲۰۱۷ به عنوان چاق‌ترین شهر کشور شناخته شد، طی یک سال اخیر به جایگاه چهارم این شهرها سقوط کرده است. بسیاری از محققان علت ترویج اضافه وزن در میان مردم این شهر را نداشتن فعالیت کافی و مصرف زیاد مواد غذایی دانسته ضمن اینکه حداقل گرایش مردم به میوه و سبزیجات تازه را در این خصوص حائز اهمیت بر شمرده‌اند. کارشناسان سلامت یکی از عواملی را که بهبود وضعیت چاقی میان ساکنان جکسون و نزول آن از جایگاه اول به چهارم شهرهای چاق آمریکایی طی چند سال اخیر را در پی داشته است، افزایش گرایش مردم نسبت به قبل به انجام فعالیت‌های جسمی دانسته و استدلال کرده‌اند که چنانچه شهروندان جکسون، مصرف میوه و سبزیجات تازه را نیز در لیست رژیم غذایی روزمره خود قرار دهند، شهر سلامت جسمی و کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهد کرد.

چاق‌ترین شهرهای آمریکایی

موبیل، ایالت آلاباما

موبیل سومین شهر پرجمعیت ایالت آلاباما در آمریکا به حساب می‌آید که بیشترین نرخ افراد مبتلا به فشار خون را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است. فشار خون در میان مردم به ترویج ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌-عروقی میان مردم شهر منجر شده و بارهای اقتصادی زیادی را برای درمان بر دوش آن‌ها نهاده است. متخصصان شهر مردم را به مصرف مواد غذایی سالم، پرهیز از خوردن غذاهای آماده و پر حجم مانند ساندویچ‌ها، محدود کردن مصرف نمک و انجام فعالیت جسمی روزانه دعوت کرده‌اند تا از این طریق، ابتلاء به چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن به ویژه فشار خون را به حداقل برسانند.

کد خبر 538048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.