تشدید نظارت‌ها بر خودروهای فاقد معاینه فنی / شناسایی ۷۵۰۰ خودروی دودزا از ابتدای سال جاری

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از تشدید نظارت‌ها بر خودروهای سطح شهر مشهد، با فرارسیدن فصل سرما و کاهش کیفیت هوا در این کلانشهر خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران امام رئوف (ع)، با شروع فصل سرما و کاهش کیفیت هوا، مدیریت شهری با همراهی معاونت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در کلانشهر مشهد جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در همین راستا روزانه هشت اکیپ گشت ساماندهی و مدیریت آلاینده‌های زیست محیطی با عنوان "سمام" در سطح شهر به صورت فعال حضور دارند تا از تردد خودروهای دودزا ممانعت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۷۵۰۰ خودروی دودزا در این کلانشهر شناسایی شده، که آمارها نشان می‌دهد، بالغ بر ۵۲ درصد آنها شامل خودروهایی است که فاقد معاینه فنی بوده اند که پس از رفع نقص مشکل دودزایی آنها نیز برطرف شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دود خودرو، یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا است و می‌تواند هشدار بزرگی برای سلامت خودرو باشد؛ به همین منظور رانندگان باید با سرویس‌های به موقع و همچنین رسیدگی منظم، خودروی خود را همیشه در حالت سالم و استاندارد نگاه دارند.

یعقوبی ادامه داد: به منظور تأمین سلامت عمومی جامعه، از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود همکاری لازم را بعمل آورده و در صورت مشاهده هر نوع خودروی دودزا با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و موارد را اعلام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: با هدف افزایش فعالیت‌های مراقبتی، تدابیری برای فعالیت پروژه‌های عمرانی نیز اتخاذ شده است و طی روزهای اخیر دستورالعمل کاهش یا جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تدوین و به کارفرمایان پروژه‌های مذکور ابلاغ شده است.

کد خبر 537927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.