پایان شمارش دستی آرای انتخابات عراق

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز (پنجشنبه) از پایان عملیات شمارش دستی آرا خبر داد که آخرین آن امروز در پایگاه‌های استان نینوا بود.

به گزارش ایمنا، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در بیانیه‌ای گفت، اعلام پایان بازشمارش دستی آرا بنا به دستور هیأت قضایی انتخابات و با حضور نمایندگان نامزدهای شکایت کننده و ناظران بیم المللی و رسانه‌ها صورت گرفت.

نتیجه شمارش دستی آرا به شکل صد در صد مطابق با نتایج شمارش الکترونیک بود و کمیته تشکیل شده گزارش‌های خود را به شورای کمیسیونرها ارائه کرد. این شورا نیز توصیه کرد نتایج به هیأت قضایی انتخابات ارسال شود.

این در حالی است که رهبر ائتلاف الفتح فرستاده سازمان ملل به عراق را به دخالت در انتخابات و نتایج آن متهم کرد.

براساس گزارش سومریه نیوز، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، گفت: جنین پلاسخارت، فرستاده سازمان ملل متحد به عراق در انتخابات و نتایج آن دخالت می‌کند، انگار که رئیس کمیساریای عالی است.

دفتر العامری در بیانیه‌ای گفت، وی روز چهارشنبه در دفتر خود در بغداد با سفیر اتحادیه اروپا در عراق دیدار و تاکید کرد که اهتمام به روند دموکراتیک دلیل اصلی مطالبه‌گری برای انتخابات شفاف و انتقال مسالمت آمیز قدرت است.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابات بدترین انتخابات از سال ۲۰۰۳ تاکنون است و ادامه دادن مطابق با نتایج تقلبی آن روند دموکراتیک در عراق را از بین می‌برد.

العامری تصریح کرد: ما همکاری گسترده و رابطه خوبی با هیات سازمان ملل داریم و به نقش مثبت آن ایمان داریم، اما اعتماد ما به دلیل نقض‌های پلاسخارت، رئیس فعلی این هیات، در حال متزلزل شدن است. او به گونه‌ای در انتخابات و نتایج آن دخالت می‌کند که گویی رئیس کمیساریای عالی است، او یک نماینده است و باید به وظایف مشخص خود عمل کند.

وی افزود: تحصن گروه‌های معترض به جعل نتایج انتخابات و سرقت آرایشان مسالمت آمیزترین و منظم‌ترین تحصن‌ها از سال ۲۰۰۳ تاکنون است.

منبع: ایسنا

کد خبر 537889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.