کلاهبرداری از شهروندان به بهانه جمعه سیاه

 رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری از شهروندان با تبلیغات گسترده حراج جمعه سیاه در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: امسال نیز به تقلید از فروشگاه‌های غربی شاهد black Friday در آخرین جمعه ماه نوامبر برابر با پنجم آذرماه هستیم که فروشگاه‌هایی در ظاهر شرکت کننده در این حراج بزرگ هستند در حالی که پشت این تبلیغات اغواکننده ترفندی نهفته است و به همین جهت نیز هرساله بعد از جمعه سیاه با شکایت‌های قابل توجهی از سوی مردم به خاطر کلاهبرداری‌های صورت گرفته در این حراج بزرگ هستیم.

وی افزود: یکی از روش‌های کلاهبرداری در حراج جمعه سیاه به این صورت است که کالای تبلیغ شده با کالای تحویل شده به خریدار هم از نظر کیفیت و هم اصالت کالا متفاوت است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با تاکید بر خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌شود و بنابراین کاربران عزیز بایستی مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری از طریق درگاه‌های جعلی پرداخت و سرقت اطلاعات کارت بانکی نیفتند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در خریدهای آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کنیم، همچنین با توجه به افزایش خریدهای آنلاین و غیر حضوری برخی کسب و کارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند در حالی که بسیاری از شعارهایی که در تبلیغات آنها گفته شده است درست نیستند.

کد خبر 537848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.